– A végtelenbe és tovább címmel tartott csütörtökön sajtótájékoztatót a Magyar Kerékpáros Szövetség. A rendezvényen részt vett az Olaszországból hazatért két magyar kerékpáros, az összetettben három napig vezető Valter Attila, valamint Dina Márton.
„Nagy ambíciókkal vágtam neki a versenynek, szerettem volna egy szakaszt nyerni – kezdett bele az értékelésbe Valter Attila, aki először a legjobb fiatalnak járó fehér trikót viselhette. – Olyan nehéz szakaszon sikerült megszerezni a fehér trikót, ahol csak mielőbb célba szerettem volna érni. Kiabáltak, hogy nyomjam, mert meglehet a trikó, én azért nyomtam, hogy vége legyen a szakasznak, mert egészen szörnyűek voltak a körülmények” – tette hozzá a kerékpáros, aki aztán arról az etapról is beszélt, amelyen sikerült az összetettben az élre állnia.
„Meseszerű volt: éreztem a táv felétől, hogy ennek meg kell lennie. Az éllovas leszakadt, s a közvetlen riválisok is lemaradoztak, tudtam, csak annyi a dolgom, hogy kibírjam az elsőkkel. Jó lábaim voltak az utolsó hegyen, tudtam, hogy ez az időkülönbség elég volt. A csapat jobban meglepődött, mint én. A legjobb része volt a pályafutásomnak, amikor felhívtak a színpadra, kinyílt a ledfal. Dina Marci akkor érkezett a célba és sokkot kapott. Jó volt egymásnak kiabálni, senki nem értette, de ebből nem idéznék, mert nem sajtóképes” – mondta nevetve.
„Láttam, hogy látott – vette át a szót Dina. – Az a csapatom számára nem volt egy jó etap, mindenki fancsali képet vágott a buszban, az egyik csapattársam feladta, én viszont kicsit rosszul éreztem magam, mert nem tudtam mást csinálni, csak mosolyogni. A gyerekkori barátomat rózsaszínű trikóban látni legalább akkora élmény, mintha én álltam volna ott a helyén.”
Lapunk érdeklődésére Valter elárulta, hogy noha furcsán hangzik, megkönnyebbült, amikor lekerült róla a rózsaszín trikó, mert mentálisan nagyon fárasztó volt ez az időszak.
„Nagyjából tíz szakasz után mondtam magamnak, ez még mindig ugyanolyan nehéz verseny, mint tavaly. Idén sokkal tapasztaltabban tekertem, emiatt magabiztosabb voltam. Nem követtem el annyi szarvashibát a mezőnyben, de mentálisan sokkal nehezebb volt számomra, tavaly újoncként nem volt semmilyen elvárás. Idén is így kezdődött, aztán saját magammal szemben sikerült komoly mércét felállítani, ami mellé jött az óriási médiafigyelem. Aludni sem tudtam úgy, hogy ne fényképeztek volna le. Igyekeztem megélni azt a három napot, tudtam, hogy el fogom veszíteni a trikót. Az a három nap egy külön hónapnak tűnt, nagyon elfáradtam, különösen mentálisan. Összességében megkönnyebbülés volt, hogy lekerült rólam az az óriási figyelem, mert szerettem volna magammal foglalkozni. Lehet, hogy jót tett, hogy nem négy vagy öt napot voltam az élen.”
Mindkét versenyző számára egy-két hetes pihenőt írt elő a csapata, legközelebb pedig a magyar bajnokságon terveznek indulni. Valter Attila azt követően magaslati edzőtáborban készül az olimpiára, s reményét fejezte ki, hogy a Giron elért eredményének köszönhetően az év hátralévő részében kicsit szabadabban választhat, komolyabb versenyekre mehet majd.
A sajtótájékoztató második felében Révész Máriusz, Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos bejelentette, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytatnak arról, hogy 2022-ben Budapestről induljon a Giro d’Italia. Mint mondta, a kormány ugyanúgy 7,8 milliárd forintot biztosít a rendezésre, mint tette volna 2020-ban, amikor a koronavírus-járvány közbe szólt.
Hozzátette, az erről szóló kormányhatározat már korábban megszületett, ám méltánytalan lett volna, ha ezt a bejelentést nem a Giro hőseivel együtt teszik meg. Révész reményét fejezte ki, hogy 2022-ben három-négy magyar is rajthoz állhat majd. Valter Attila ennek kapcsán elmondta, két Giro-indulás után jövőre szerette volna kipróbálni magát inkább a Tour de France-on, ám ez a bejelentés változtathat a tervein. „Egye fene, bevállalok egy harmadikat” – mondta.