A vásárlók a tavalyi év során 39 százalékban ruházat termékeket, 38 százalékban háztartási kis- és nagygépeket, 34 százalékban egészségügyi termékeket, 33 százalékban pedig mobiltelefonokat rendeltek a netről.
A kutatásból az is kiderült, hogy egy átlagos online vásárló három különböző felületről tájékozódik, mielőtt leadná megrendelését. Negyedük időnként eláll a rendeléstől, és ennek csak részben oka a termékkel szembeni minőségi kifogás. A rendelést lemondók 8 százaléka ugyanis egyszerre több helyről is megrendeli ugyanazt, de csak a legelsőként érkezőt veszi át, a többit nem. Minden tizedik vásárló pedig kipróbálja a terméket, majd 14 napon belül eláll a vásárlástól. A kutatás készítői szerint ez a vásárlói gyakorlat neuralgikus ponttá vált az elmúlt időszakban a webáruházak számára.