Elektromos földelési problémákat talált bizonyos Boeing 737 Max gépeknél, ezért az illetékes amerikai hivatalok arra kérték a Boeinget, hogy dokumentumokkal igazolják, a probléma nem érinti-e az összes darabot - írja a Reuters.
Mindez újabb bizonytalanságot jelent akkor, amikor az Egyesült Államok Szövetségi Légiközlekedési Hatósága (FAA) ismét zöld utat adott a típus használatára. Az első gép tavaly decemberben szállhatott fel, közel két év kényszerszünet után. Az előbb említett gondok a teljes flotta csaknem egynegyedét érintik. Az amerikai légitársaságok már várták, hogy a gyártó kiadja azokat a szervízkönyveket, amelyek alapján el tudják végezni a szükséges javításokat, de a friss fejlemény alighanem hátráltatja ezt a folyamatot. Mind a Boeing, mind az FAA szóvivője azt hangsúlyozta, folytatják a munkát.
Mint kiderült, az MCAS nevű szoftver átesést érzékelve lenyomta a gépek orrait, ami megpecsételte a fedélzeten tartózkodók sorsát. A pilóták nem tudhattak a hibáról, ezért annak bekövetkeztekor már nem tudtak mit tenni a zuhanás ellen. Utóbb szakértők megállapították, hogy a repülőgépek rendszerei téves jelzést adtak, vagyis úgy avatkozott közbe automatikusan a technika, hogy nem is állt fenn veszélyhelyzet. 346 ember veszítette életét a balesetekben.
Mint lapunk is megírta, már a decemberi forgalomba helyezés előtt trükközhettek: a biztonságos repüléshez szükséges előzetes tesztek során szimulátoros gyakorlatokat kellett végezni. Itt azonban egy előre meghatározott eredmény született, nem a gyakorlat kimenetelét használták a végső megállapításokhoz.