;

Városliget;fejlesztések;autómentes;

- Autómentessé tenné a kormány a Ligetet, és ahhoz igazítaná a várost

A Vitézy Dávid vezette Budapest Fejlesztési Központ már ki is írta a szükséges közbeszerzéseket.

Indul a Városliget autómentesítéséhez szükséges közlekedési fejlesztések tervezése – írja a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) az fejlesztésre létrehozott automentesvarosliget.hu oldalon. Szerintük a projekt mostani szakaszának fontos pillére, hogy kiírták a közbeszerzést a P+R-parkolóház tervezésére a kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál, amely az M3-as felől érkezőket foghatja meg, továbbá aláírták a szerződést a Rákosrendező fölötti, Szegedi úti új híd tervezésére. 

„Az új közúti és villamosfelüljáró a Nagy Lajos király útját és Szegedi utat köti össze és lényegében létrehozza a Zugló és Angyalföld kapcsolatot, ami tehermentesítheti a Hungária körutat. Az új hídon a 3-as villamos mellett áthaladhatnak majd a kerékpárosok, gyalogosok”– ismertetik a most elővett többévtizedes fővárosi terveket.

A BFK szerint „meg kell változtatni azt a gyakorlatot, hogy az M3-as autópálya bevezető szakasza a Városliget közepén vezet keresztül, nagyjából akkora autóforgalmat bonyolítva, mint a Petőfi híd”.

A mostani állami ígéretek:

„A teljesen autómentes Városliget projekt során egyrészt lezárják az autóforgalom elől a Kós Károly sétányt és csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is. Ez a forgalmi korlátozás a trolibuszokat nem érinti. A Hősök terét is autómentessé teszik. További fontos változás lesz, hogy teljesen megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben (az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve), a célforgalmi parkolási igényeket a Liget Budapest projektben épült, nemrég megnyílt új Dózsa György úti mélygarázs szolgálja ki.”

– Az M3-as autópályán a térségbe érkező autók számának csökkentése érdekében az északkeleti régió vasútvonalainak (veresegyházi, hatvani vonal, gödöllői HÉV) fejlesztésével, az agglomerációs megállókban és állomásokban létesülő P+R-parkolók létesítésével lehet majd elérni – közölte a BFK.

A sajtószabadság világnapján derült ki: „túl kicsik vagyunk”.