- közölte Facebook-oldalán a Magyar Kerékpárosklub. A szervezet összesítette a BKK öt, bicikliutakon telepített, nyilvános adatokat nyújtó számlálóinak méréseit, aminek alapján arra jutottak, hogy többen bicikliztek Budapesten idén márciusban, mint egy évvel ezelőtt. A budai rakparton, az Árpád hídon és a Hungária körúton vezető bringaúton kiemelkedően sokan tekertek, ráadásul a munkaszüneti napokon és hétköznap is egyaránt nőtt a forgalom. A mérőpontok számai egyenként:
Árpád híd: 42847 kerékpározót mértek 2021 márciusban, ami 25 százalékos növekedés a tavaly márciusi 34273-joz képest. Kétféle rekord dőlt meg itt idén: sosem volt ilyen magas a teljes havi mérés, március 27-én pedig 3159-en kerékpároztak el a mérőponton, ekkora napi forgalmat sem láttak még itt márciusban.
Bem rakpart: 72750 kerékpározót mértek 2021 márciusban, ami 24.6 százalékos növekedés a tavaly márciusi 58359-hoz képest. Itt is kétféle rekord dőlt meg idén: sosem volt ilyen magas a teljes havi mérés, március 27-én pedig 4839-en kerékpároztak el a mérőponton, ami kimagasló rekordnak számít márciusban.
Hungária körút: 21640 kerékpározót mértek 2021 márciusban, ami mintegy 19%.-os növekedés a tavaly márciusi 18211-hez képest. Itt is megdőlt a márciusi napi rekord 1245 kerékpározóval 31-én.
Múzeum körút (1 irányban mérnek Astoria felé): 35154 kerékpározót mértek 2021 márciusban, ami mintegy 21 százalékos növekedés a tavaly márciusi 29011-hez képest.
Weiss Manfréd út: 15558 kerékpározót mértek 2021 márciusban. Itt nem tudjuk megállapítani az éves változást, mert 2020 márciusának nagy részén nem mért a számláló. 2019 márciushoz képest viszont növekedést lehet itt is látni.
A Magyar Kerékpárosklub szerint a növekvő bicikliforgalom egyik oka az lehet, hogy sokan a távolságtartásra alkalmas kerékpározással igyekeznek elkerülni a fertőzéseket. Ezen felül az új kerékpársávok és a rakpart hétvégi megnyitása is sokaknak vonzóbbá tehette a kerékpározást, ugyanis felmérések szerint a magyarok szívesen ülnének többet biciklire, ha növekedne a bringasávok és utak hossza. Éppen ezért a szervezet azt javasolja, hogy folytatódjanak a gyors és olcsó kerékpársáv-fejlesztések.