;

Lounge Group;

- Munkahelyváltási hullámot hozhat a home office

Ha a járvány kezdetekor a HR-szakemberek nagy összegekben fogadtak volna, hogy a dolgozók ebben a bizonytalan helyzetben leginkább a biztonságra törekszenek – akkor vesztetettek volna, legalábbis bizonyos szektorok esetében. Ugyanis a home office felülírta a korábbi „munkahelyi beidegződéseket”, és így több területen egyre többen keresnek új állást.

„Az, hogy megszakadnak a rendszeres emberi kapcsolatok, hogy az irodai lét fizikai közelségét fel kell cserélni a home office virtuális terére, sok esetben a munkaadó iránti kötődés lazulásához vezethet” - magyarázta a 90.9 Jazzy Rádió Márkamonitor című műsorának L20 marketingkommunikációs blokkjában Herczeg István. A coach-tréner (egyben a PRO Controlling Kft. ügyvezető igazgatója) szerint a jelenség hátterében az állhat, hogy a munkavégzés automatikussá válik, a munkatárs úgy érezheti, mindegy, ki van a vonal másik végén, mindegy, kinek adja le az elvégzett feladatokat és kitől kapja a fizetését. Márpedig, ha eltűnik a „munkahely arca”, a kollégák így sokkal könnyebben mérlegelnek egy új álláslehetőséget.

Munkaadói oldalról egy „bejáratott” kolléga elvesztése és pótlása jelentős költségekkel járhat, így a járványhelyzet egyik legfőbb kihívása a munkatársak lojalitásának fenntartása. „A visszaépítés folyamatában kulcsfontosságú, hogy a vezetők transzparenssé tegyék az újrarendezéssel kapcsolatos elképzeléseiket, és ezek megfogalmazásába akár a munkatársakat is bevonják. Az emberek ugyanis hamarabb azonosulnak azokkal a döntésekkel, melyek meghozatalában maguk is részt vettek. Az azonosulásnak itt kardinális jelentősége van, ugyanis a kollégák olyan mértékben vesznek vissza az együttműködési szándékukból, amilyen mértékben önfeladásként élik meg a célok elfogadását” – fogalmaz Herczeg István.

Hidvégi Krisztina egyetértett Herczeggel – a Lounge Group médiaigazgatója szerint náluk az mindig segített megoldani egy válsághelyzete, ha cégvezetés tisztában volt a munkatársak hozzáállásával, értette motivációjukat. ,,Az elkötelezett, mentalitásukban stabil munkatársakkal lehet végbevinni egy átalakulást, megvívni egy háborút" – nyomatékosított Hidvégi Krisztina.     

L20 a Jazzy RádióbanKéthetente szerdánként jelentkezik az L20, a Lounge Group marketingkommunikációs műsorblokkja a 90.9 Jazzy Rádió Márkamonitor című műsorában. A következő alkalommal március 31-én a TV reneszánszáról lesz szó, vagyis hogy miként került reflektorfénybe a televíziózás a járványhelyzet alatt és mire számíthat a jövőben? A rádiós adások podcast verziói a sugárzást követő napon a Lounge Group online felületein is elérhetővé válnak, ahol a régebbi műsorok is visszahallgathatók.   

Mintegy hárommilliárd ember nem tud tiszta vízzel és szappannal kezet mosni a világjárvány idején. Ma van a víz világnapja.