boltok;vásárlási láz;

- Nem bír magával a vírusfélő magyar: megint falpakoltunk WC-papírból és zsebkendőből

A kisebb üzlethálózatokban a növekedés nagyjából 15 százalékos.

Jelentősen megugrott a higiéniai papírtermékek iránti kereslet, a hipermarketekben 50-100 százalékkal több vécépapírt és zsebkendőt vásárolnak a korlátozások bejelentése óta eltelt egy hét alatt az előző évhez képest – ismertette a Vajda-Papír Kft.

A magyar tulajdonú cég éves higiéniai termékgyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország ellátása biztosított ezekből a termékekből. Magyarország éves szükséglete 90 ezer tonna a higiéniai papírtermékekből – toalettpapír, papírzsebkendő, háztartási papírtörlő -, a cégcsoport éves kapacitása pedig 140 ezer tonna.

Tavaly az első két hónapban 8000 tonnát gyártottak, ehhez képest az idén január-februárban a mennyiséget 30 százalékkal növelték.

A termékek ára az alapanyagok drágulása miatt várhatóan nő, egyes termékeknél már márciusban is 5-10 százalékos áremelkedés tapasztalható.

Vajda Attila emlékeztetett: a közelmúltban adták át a cég maszkgyártó gépét. Az 1,4 milliárd forintos beruházás 1,045 milliárd forintos kormányzati támogatás mellett valósult meg. A gyártás kezdetben napi 200 ezer darabbal indult, de várhatóan 2-3 hónapon belül már teljes kapacitással, közel napi 1 millió darab orvostechnikai eszköznek minősülő sebészeti maszk gyártása várható. Februárban már napi 500 ezer sebészeti maszkot gyártott a cég, ez az eredmény pedig jelentősen javítja az ország ellátásbiztonságát – mondta.

A Vajda-Papír FFP2-es maszkok gyártását egyelőre nem tervezi.  

Egyelőre nagyon kevés pollen van a levegőben, de egy hónapon belül kezdődhet az allergiaszezon.