London;Wizz Air;Luton;

Illusztráció

- Több tucat Budapestre tartó utasát hagyta Londonban a Wizz Air

A légitársaság teljes felelősséget vállal az incidens miatt.

A Wizz Air vasárnap esti London-Luton és Budapest közötti járatáról több utas is lemaradt annak ellenére, hogy állításuk szerint minimum két órával a járat indulása előtt kiértek a repülőtérre – számolt be róla az airportal.hu.

 

A pórul járt utasok azt mesélték a portálnak, hogy kevés volt az ügyintéző a londoni Luton repülőtéren a Wizz Air járatainak utasfelvételi pultjainál, így hatalmas sorok torlódtak fel, és nem kerültek sorra a check-in, illetve poggyászfeladó pultoknál.

Az utasok az alábbiakat mesélték el egy videóban:

  • A vasárnap este induló mintegy tíz Wizz Air-járat utasfelvételét a kiírás szerint húsz pultnál végezték, de a gyakorlatban mindössze négy ügyintéző dolgozott, ezért késték le sokan a járatukat.

  • Az utasok között többen voltak, akik messziről érkeztek a reptérre, vagy éppen hazaköltöztek volna, így nem rendelkeztek elérhető szálláshellyel, a környéken lévő hotelek pedig nincsenek nyitva.

  • Voltak, akik azt a tájékoztatást kapták, hogy visszafizetik nekik a repülőjegy árát, illetve pluszban még mintegy 20 brit fontot. Mások azt tudták meg, hogy a szerdai járattal el tudnak utazni Budapestre, ha aláírnak egy nyilatkozatot, miszerint lekésték a járatot, és 75 font pótdíjat fizetnek.

  • A pórul járt utasok között volt 7 hónapos várandós kismama és mozgáskorlátozott ember is.

Az aiportal.hu érdeklődésére a légitársaság a következő tájékoztatást küldte:

„A Wizz Air megerősíti, hogy utasainak egy csoportja, akik a W6 2202 számú, London-Luton és Budapest között közlekedő, 2021. március 7-i járatra váltottak jegyet, sajnálatos módon lemaradtak a járatról. A légitársaság belső vizsgálata szerint a földi kiszolgáló cég felelős a történtekért. Az eset kapcsán teljes felelősséget vállalunk, azt azonban fontos látni, hogy a folyamatosan változó utazási korlátozások miatt a kollégáink és a partnereink naponta több ezer dokumentumot ellenőriznek azért, hogy megbizonyosodjanak róla: a légitársaság és az utasok egyaránt megfelelnek az összes aktuális utazási feltételnek. Ez a folyamat pedig számos esetben hosszas sorbanállást (sic!) okozhat a beszállópultoknál. Az érintett utasok, amennyiben igénylik, térítésmentesen átfoglalhatják a jegyüket egy másik járatra, vagy visszatérítjük számukra a jegyár 100 százalékát, illetve a jegyár 120 százalékának megfelelő összeget is visszaigényelhetnek WIZZ pontokban. A károsult utasok a 261/2004/EK számú rendelet alapján a visszatérítésen felül 250 eurós kompenzációban is részesülnek, amelyhez a kérelmet a wizzair.com weboldalon nyújthatják be. A légitársaság ezúton is elnézést kér a kellemetlenségekért, és ígéri, hogy mindent megtesz azért, hogy hasonló eset többé ne fordulhasson elő.”

A Szél Bernadették feljelentését elutasító határozathoz fűzött magyarázat önmagáért beszél.