A búvárok vasárnap rábukkantak az előző nap lezuhant indonéz utasszállító repülőgép roncsaira a Jáva-tengerben – közölték a helyi hatóságok.
A repülőgépen 62-en tartózkodtak.
Az indonéziai fegyveres erők parancsnoka, Hadi Tjahjanto azt mondta, hogy a helyszínen a búvárok a repülőgép egyes darabjait, mentőmellényeket találtak, illetve a roncson felfedezték a gép regisztrációs számát.
– A területen jók a látási viszonyok, ami segített a gép azonosításában – tette hozzá a nyilatkozó.
A hadsereg hadihajókat és helikoptereket vezényelt a térségbe. A Sriwijawa légitársaság járata Jakartából a borneói Pontianakba indult. A gép a startot követően nem sokkal tűnt el az irányítók radarjáról. A járatokat követő Flightradar24 nevű svéd internetes portál szerint a gép az indulás után négy perccel hirtelen vesztett sebességéből és repülési magasságából. A járat indulását korábban 30 perccel késleltették a térségbeli rossz időjárási körülmények miatt.
Az AP hírügynökség azt írja, hogy egyelőre nem tudni, mi okozta a tragédiát, és nincs nyoma túlélőknek.
10:27BREAKING: Indonesian rescuers have pulled out body parts, pieces of clothing and scraps of metal from the Java Sea, a day after a Boeing 737-500 with 62 people onboard crashed shortly after takeoff from Jakarta, officials said. https://t.co/zhQqtVhaCE
— The Associated Press (@AP) January 10, 2021
Két éven belül ez volt a második légi szerencsétlenség Indonéziában. Az országban 2018 októberében 189 ember halt meg, amikor nem sokkal a felszállás után a tengerbe zuhant a Lion Air indonéz légitársaság Jakartából Bangka-szigetre tartó Boeing 737 MAX 8 típusú utasszállító gépe.
Az amerikai igazságügyi minisztérium csütörtökön közölte, hogy a Boeing beleegyezett abba, hogy több mint 2,5 milliárd dollárt fizet a géptípussal kapcsolatban felmerült bűnügyi vádak rendezése érdekében, miután 2019-ben egy másik, hasonló típusú utasszállító is lezuhant Etiópiában.
A két balesetben 346 ember halt meg. Mindkét eset nem sokkal a felszállás után történt, a vizsgálatok kiderítették, hogy a MAX új fejlesztésű átesésvédelmi rendszere műszaki hiba és tervezési hiányosságok miatt úgy érzékelte, a repülőgép átesett, ezért lefelé nyomta a gép orrát. Ebből a helyzetből a pilóták már nem tudták kihozni a gépet, és lezuhantak.
Későbbi vizsgálatok azt is kiderítették, hogy a Boeing elhallgatta ezen rendszer létét a hatóság és a pilóták elől, a hanyag tervezés, és a nem megfelelő engedélyeztetés miatt.
A Sriwijaya Air járata nem MAX modell volt, hanem egy régebbi Boeing 737-500-as típus.