;

Csalagút;La Manche-csatorna;

- Harminc éve keltek át először Angliából száraz lábbal Franciaországba

A XIX. század elején merült fel először az ötlet, hogy alagutat kellene készíteni a La Manche csatorna alatt. 1880-ban mindkét oldalon elindult a fúrás, de a britek inváziótól tartva leállították a munkát. A brit oldalról később még kétszer nekifutottak, de mindkét alkalommal abbahagyták a munkát gazdasági nehézségek miatt. Az 1980-as években aztán újra meglett a kölcsönös politikai akarat, így Margaret Thatcher brit miniszterelnök és François Mitterrand francia államfő 1986-ban aláírta a Canterbury egyezményt, ami lehetővé tette az építkezést. Az alagútrendszert csak 1994-ben nyitották meg, de 1990 december 1-én a két szemben haladó furat már összeért.

Két olyan baleset is történ a Bahreini Nagydíjon, amilyet már régen látott az F1 közönsége, de szerencsére mindkét pilóta a saját lábán szállt ki az autóból. Romain Grosjean pontosabban menekült, ugyanis Danyiil Kvjattal ütközött és a 3-as kanyar után olyan nagy sebességgel szállt bele a szalagkorlátba, hogy autója kettészakadt, kigyulladt és a kocsi első fele átfúródott a korláton. A csapat jelentése szerint kisebb égési sérüléseket szenvedett a kezén és a bokáján, viszont a glória megmentette az életét, mikor a Haas átszakította a korlátot. Másfél óra szünet után Lance Stroll állt fejre, ugyancsak Kvjatnak ment neki. A futam végén Pérez autója kigyulladt, ezután a biztonsági autó másodszor is a pályára jött, majd a futam így is ért véget.