;

parkolás;Molnár Zsolt;Schanda Tamás;

- Az államtitkár szerint lehet, hogy bosszantó parkolóhelyet keresni, de ez is segíti a távolságtartást

Schanda Tamás furcsa érveléssel védte meg az ingyenes parkolást.

A járvány elleni védekezés jegyében vezette be a miniszterelnök az ingyenes közterületi parkolást. Emiatt több helyen tumultus alakult ki és sokan bosszankodnak, hol találnak helyet az autójuknak. A Parlament ülésén is téma volt a kialakult helyzet. A szocialista Molnár Zsolt szerint a kormány meg akarja sarcolni az önkormányzatokat, amelyeket ellenfélnek tekintenek. Feltette a kérdést, hogy vajon „hová vezet az ingyenes parkolás”, mivel ez közlekedési káoszt és dugókat hozott, emellett a légszennyezettséget is növeli. 

Az MSZP-s képviselő azt kérdezte, a kormány kíván-e a változtatni a gyakorlaton, meghallgatják-e a belvárosban közlekedőket.

A válasz tömören: nem.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára lényegében kerülte a válaszadást. Ehelyett hosszasan ostorozta az MSZP-t, mondván a párt „leamortizálta az önkormányzatok világát”. 

Mondandójának végén mégiscsak kitért arra, mi lehet pozitívum abban, ha valaki nem talál magának parkolóhelyet: 

„Bár megértjük azt, hogy aki parkolóhelyet keres és közben nehézségekkel találkozik – mert nem találja meg kellő gyorsasággal – az bosszantó lehet, de higgye el, ez még mindig jobb és biztonságosabb, hiszen ez is hozzájárul ahhoz, hogy kellő távolságot tudjunk tartani.”– fogalmazott az államtitkár.

Molnár Zsolt erre azt mondta, érti, hogy az autós közlekedést preferálja a kormány a járvány idején, de a Volán-és MÁV-járatokon is rengetegen utaznak.

„Az ő életük miért ér kevesebbet?” – tette fel a kérdést. Éppen ezért arra szólította fel a kormányt, hogy legyenek ingyenesek az autópályák, mivel sokan busszal vagy vonattal járnak dolgozni.  

Schanda Tamás ugyan még szót kért, de lényegében elengedte a sztrádák díjmentességére vonatkozó felvetést a füle mellett. 

Évről-évre többet kell fizetni az autópálya-használatértNemrég derült ki, hogy 3,9 százalékkal, az infláció mértékének megfelelően drágul az e-matrica a fizetős úthálózaton 2021-ben. Ez azt jelenti, hogy  – a 10 napos matrica a jelenlegi 3 500 forintról 3 640 forintra – a havi 4 780 forintról  4 970 forintra  – az éves országos matrica 42 980 forintról 44 660 forintra  – míg a megyei  5 000 forintról 5200 forintra drágul személyautók esetében.

A PIM főigazgatójának írása miatt döntött így.