Budapesti Közlekedési Központ;Budapest Főváros Kormányhivatala;koronavírus;járatsűrítés;

Sűrű vagy nem sűrű?

- Kormányhivatal–BKK számháború a koronavírus-járvány idején

A fővárosi cég szerint minden jármű forgalomba állt, minden hadra fogható járművezető dolgozik, a felügyeleti szerv ezt kétségbe vonja.

Két lépésben, szeptemberben és novemberben bevezetett járatsűrítésekkel minden létező és hadra fogható fővárosi járművet forgalomba állítottak – reagált az oldalán olvasható közleményben szerda délután a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a saját és a többi fővárosi közlekedési szolgáltató nevében arra a bírálatra, amit a fővárosi kormányhivataltól kaptak.

A Józsefváros korábbi fideszes polgármestere, Sára Botond által vezetett Budapest Főváros Kormányhivatala szerda reggel a honlapjukon közzétett közleményben sürgette a járványügyi veszélyhelyzetről, benne a tömegközlekedési járatsűrítésről szóló kormánydöntés végrehajtását. A Karácsony Gergely ellenzéki főpolgármester irányította főváros cégéről ugyanis azt állították:  

„A főváros nem hajtotta végre a kormány járatsűrítésre vonatkozó döntését. A BKK 300 vonalának mindössze 9 százalékán döntött még szeptemberben – állítása szerint – járatsűrítésről, ráadásul ezeken a vonalakon is csupán 3 százalékkal a reggeli és 2 százalékkal a délutáni csúcs idején. Vonalaik 91 százalékáról semmilyen részletes információt nem adtak.”

A kormányhivatal szerint már november 5-ig kellett volna a cég járatsűrítési tervét a részükre megküldeni, de állítják, szakmai értékelésre alkalmas dokumentumot nem kaptak. 

Ezzel szemben a BKK leszögezte:

„A gyakorlatban rendelkezésre álló maximális járműszám maximális kihasználásával, a jelenlegi helyzetben bevethető összes járművezető foglalkoztatásával a közlekedési cégek elérték a plafont.”

Megjegyezték, hogy a novemberi járványügyi szigorítások óta városszerte ismét csökken a járatok kihasználtsága, és félrevezetők a kormányhivatal állításai.

„A BKK éppen a pandémiás helyzetre való tekintettel már szeptember óta az iskolai időszakban érvényes menetrendnél is sűrűbben indítja járatait, a hivatal kérése alapján pedig november óta a létező legnagyobb kapacitással nyújt szolgáltatást: forgalomba állítottak minden létező budapesti autóbuszt, villamost, trolibuszt és metrószerelvényt”– írták.

Hozzátették, hogy szerintük viszont éppen az állami cég, a BKK által biztosított 1200 autóbusz mellett további 140 buszt biztosító  Volánbusz nem veszi ki a részét budapesti járatsűrítésből, semmilyen módon.

A Project Syndicate nem letiltotta, hanem tartalmi követelmények miatt nem fogadta el a magyar kormányfő Soros Györgynek szánt „válaszcikkét”.