;

Amerika;magyar kormány;lobbista;

- Újabb lobbistával keltené jó hírét Amerikában a magyar kormány

Úgy tűnik, a kabinet mindenáron szeretné javítani a megítélését Amerikában.

Ezért tízmillió forintnak megfelelő dollárért szerződött egy kommunikációs céggel az amerikai magyar nagykövetség, egyebek között azért, hogy megjelenést biztosítson vezető magyar politikusoknak amerikai médiumokban

írja a Szabad Európa. A washingtoni magyar nagykövetség 35 ezer dolláros szerződést kötött egy David Reaboi nevű személlyel, a Strategic Improvisation nevű kommunikációs cég igazgatójával, hogy az „pozitív médiamegjelenést [media coverage] generáljon Magyarország számára, és szembeszálljon a negatív médiamegjelenésekkel.”

Emellett hálózatokat is kell építenie, hogy ezen kapcsolatok segítségével később magas rangú magyar politikusokkal készülhessen interjú (legalább havonta öt interjú vagy publicisztika formájában).

A regisztrációs dokumentum szerint a megbízás a 2020. szeptember 25. és december 20. közötti időszakra szól. A portál megjegyzi, David Reaboi egy ösztöndíj kapcsán azt írja magáról, a szeptember 11-i támadások inspirálták arra, hogy politikával kezdjen foglalkozni. A kommunikációs cégéről, amivel a magyar nagykövetség is szerződött azt írja, hogy főleg „Amerika-barát, konzervatív vagy nacionalista nézőponttal szimpatizáló, és erősen iszlamizmusellenes” ügyfelekkel szerződik. Az Átlátszó korábbi becslései szerint a magyar állam eddig 970 millió forintot költött el lobbistákra.

A politikai elemző bruttó 865 ezerért ad tanácsokat a momentumos politikusnak.