Ferihegyről jelentkezett be szerda reggel Szijjártó Péter, és új Facebook-videóban tette közzé hogy a következő három napban végiglátogatja a Türk Tanács országait.
A külügyminiszter először Kirgizisztánba látogat, hogy a világjárvánnyal kapcsolatos védekezésről és együttműködésről tárgyaljon – ettől nyilván nem függetlenül, a kormány húsz lélegeztetőgépet ajándékozott az adományokat kérő kirgiz köztársaságnak - Üzbegisztánban a magyar vállalatok helyi lehetőségeiről, Azerbajdzsánban pedig gázügyletekről tárgyalna.
A politikus közismerten a márka nagy rajongójának számít, annyira, hogy Veronika Szkvortszova egészségügyi-miniszter is Igor Akinfejev, az orosz labdarúgó-válogatott kapus dedikált Adidas-mezével lepte meg őt a születésnapján.
Más a helyzet azonban, amikor Szijjjártó kedvenc márkájának logóját saját Facebook-oldalán mutogatja – miközben a kormánnyal üzletelő Wizz Air-t is népszerűsíti. .Szijjártó ugyanis közszereplő: Facebook-oldalát 101ezren kedvelik és közel 150 ezren követik, a politikus beleesik abba a kategóriába, amit a Gazdasági Versenyhivatal véleményvezérként, influenszerként tart számon. Magyarán, a hirdetést akkor is fel kellett volna tüntetnie az oldalon, ha azért semmilyen anyagi vagy tárgyi ellenszolgáltatást nem kap.
Mint arról beszámoltunk, a Szijjártó korábban egy balatoni pizzériát népszerűsített saját Facebook-oldalán. Vadai Ágens DK-s képviselőnő kérdésére később azt mondta, hogy az éttermes fotóért nem fizettek neki.