Június 22-én reggel nyolckor megjelent az első tartalom a magyar rendőrség frissen létrehozott, hivatalos Facebook-oldalán. A köszöntőben hangsúlyozzák, hogy ez nem csak egy közleményeket publikáló felület lesz, hanem annál jóval személyesebb: „Nem csak híreket osztunk meg, történeteket mesélünk el. Eseteket, amik fontos tanulsággal bírhatnak, érdekesek vagy netán még szórakoztatók is. Beszélünk munkánk szépségéről és kihívásairól, kollégáink napi hőstetteiről, próbatételeiről” – írják az oldal szerkesztői.
Az oldalt egyelőre mintegy 400-an követik, miközben a nem hivatalos, de hasonló tematikájú Facebook-oldalaknak akár közel 20 ezer követője is lehet. A friss profil arra is emlékeztet, hogy éppen száz éve jött létre az állami magyar rendőrség, ami egységesítette az addig városonként is eltérő vezetésű, egyenruhájú rendvédelmi erőket.
A rendőröktől eddig sem volt idegen a közösségi média, hiszen használták a Youtube-ot, a Twittert és az Instagramot. Az viszont furcsa, hogy a talán legnagyobb elérésű Facebookot csak most találták meg, 12 évvel a magyar nyelvű felület megjelenése után. A pontosság kedvéért tegyük hozzá: sok megyei kapitányság és a BRFK eddig is működtetett saját profilokat, Facebook-oldalakat.
Az új oldalon marcona képű rohamrendőrök képével hirdetik a profil moderálási elveit – például azt, hogy az üzleti célú kommenteket, más oldalak reklámjait törlik a felületről. Ennek némileg ellentmond, hogy a rendőrök testpáncélján látható C.P.E felirat nem egy bevetési egység, hanem egy katonai és rendőrségi felszereléseket gyártó finn cég nevének rövidítése.