Többnyire a már amúgy is meglévő problémák erősödtek fel, például a digitális oktatáshoz szükséges informatikai háttér hiányával, a higiéniával, az elszigetelődéssel, a munka és kereseti lehetőségek beszűkülésével, a bentlakásos otthonok személyi és tárgyi feltételeinek biztosításával kapcsolatban, beszélt a Magyar Nemzetnek adott interjújában Kozma Ákos arról, milyen ügyekkel keresik meg járvány idején.
Az alapjogi biztos szerint voltak, akik a munkavállalók jogairól kértek tájékoztatást, vagy a munkáltatók által a veszélyhelyzetben gyűjthető adatok köréről érdeklődtek. Mások a nehéz anyagi helyzetben élők gyermekeinek digitális oktatásának költségei miatti nehézségeiről tájékoztatták a hivatalt. Többen jelezték az apás szülés kapcsán felmerült problémákat, és érkezett megkeresés a járványügyi védőfelszerelések megdrágulása miatt is. Érdeklődtek a nyári táborok megtartásával kapcsolatban, és a hiteltörlesztési moratórium szabályainak értelmezéséhez is kértek segítséget
A járványkezelés egyik legtöbbet vitatott intézkedéséről Kozma Ákos azt mondta: a kórházi ágykapacitás felszabadításával összefüggésben eddig egyetlen egyedi, konkrét jogsérelmen alapuló panaszbeadványt sem kapott. Tehát egyetlen beteg, vagy annak hozzátartozója sem fordult a hivatalhoz azzal, hogy bár állapota ezt nem indokolta volna, mégis hazaküldték.
Az ombudsman már korábban, hivatalból vizsgálatot indított, aminek első lépéseként megkereste a szaktárcát a kiadott utasítások pontos megismerése érdekében. Ezt követően tud majd kérdéseket megfogalmazni véletlenszerűen kiválasztott egészségügyi szolgáltatók felé, hogy megismerje az utasítások nyomán kialakult gyakorlatot.