Egy év alatt közel 30 százalékos bővülést ért el a Market Építő Zrt., ami 177 milliárd forintos forgalom mellett közel hét milliárdos nyereséget könyvelhetett el, és újításként beruházott a nemzeti kötvényprogramba is – derül ki az interjúból, amit Scheer Sándor, a mamutvállalat vezére adott a Világgazdaságnak.
Scheer szerint a bővülés annak is betudható, hogy elnyerték az új debreceni BMW-gyár terület-előkészítési munkáit, ami tavaly 15-16 milliárddal dobta meg forgalmukat – igazán emlékezetes tavalyi beruházásként azonban inkább a Párisi Udvar projektjét említette, ami műemlék-felújítás és szállodaépítés is volt egyben.
A vállalatvezér ugyanakkor elégedetlen bizonyos körülményekkel, főleg a nekik bedolgozó cégekkel:
Scheer Sándor kérdésre válaszolva elmondta, építkezéseiken átlagosan 5-10 százalékban dolgoznak harmadik országbeli – zömében kárpátaljai magyar és ukrán – vendégmunkások; aki munkát vállal náluk, az gyorsan tanul, de ezzel együtt is úgy érzi, hogy a magyar építőpiac lemaradt a képzett ukrán munkaerőről, hiszen „a legjava” már hat-nyolc éve Lengyelországban vagy Csehországban dolgozik.
A gyenge forint szintén megviseli az építőipart – a Market Építő vezére szerint ez komoly veszélyt jelent egy-másfél éves építési időtartamban is –az árfolyam-változatásokat így a cég előre tervezve, az alapanyagok korai felvásárlásával próbálja ellensúlyozni.