kikötő;Trieszt;Adria Port;

Trieszt

- Rég lejárt a határidő, mégsem magyar még a trieszti kikötő

Nem tudni, mi a késés oka, de a kormány adriai kikötő-vásárlása több mint egy hónappal a szerződésben foglalt határidő lejárta után sem zárult még le.

Még nem zárult le annak a Triesztben található területnek az adásvétele, ahol a magyar állam tengeri kikötőt és logisztikai központot akar létesíteni – közölte a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) a hvg.hu-val. A KKM októberben adta ki a szerződést, a dokumentumból az derült ki, hogy az ügylet nem zárult le a már megtörtént aláírással,

a végső határidő november 30., amit a felek közös megegyezéssel kitolhatnak.

A jelek szerint ez történt. A teljes üzlet úgy nézne ki, hogy a magyar állam az Adria Port Zrt.-n keresztül két olasz cégtől, a Tesecótól és a Seastoktól vesz területet a kikötőben, plusz kizárólagos tulajdont szerez a Teseco Aquila nevű leányvállalatában, amely a kikötőüzemeltetési koncesszió birtokosa. Az olasz cégadatbázis január 2-ai állása szerint az Aquila tulajdonosa még mindig a Teseco. A KKM nem árulta el a kérdésünkre, hogy min csúszott meg az adásvétel lezárása.

A szerződésben foglaltak szerint a feltételek nagy része az eladókat terheli, és ha nem teljesítenek határidőre, a vevőnek - vagyis a magyar államnak - jogában áll elállni a szerződéstől. Persze az is lehet, hogy a vevő nem teljesítette valamelyik feltételt határidőre.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j) és Zeno D`Agostino, a kikötő vezérigazgatója a trieszti kikötőben 2019. július 5-én

Rosszul lett egy utas a Szinva Intercity-n, a mentők már nem tudtak segíteni rajta.