kormány;késések;utasjogok;MÁV Zrt.;

- Tíz éve várták a vonaton utazók az új jogaikat, a kormány még öt évet rátett

Úgy tűnik, a MÁV-nak ennyi idő is kevés volt ahhoz, hogy normális tájékoztatást és ellenszolgáltatást nyújtson késések esetére.

Az úgy volt... - így kezdődik az általános magyar mondat, amit most a kormány szentesített a vasúton utazók jogaival szemben. Ugyanis tényleg úgy volt, hogy 2019. december 4-től a MÁV az alábbi kötelezettségekkel bővíti késések esetén a szolgáltatásait:

  • a vasúttársaságnak - vagy az állomás üzemeltetőjének - folyamatosan tájékoztatnia kell az utasokat a kialakult helyzetről, illetve a várható érkezési-indulási időről.

Hatvan percnél hosszabb késés esetén az utasoknak térítésmentesen fel kell ajánlani:

  • ételeket, frissítőket;

  • szállást, amennyiben a késés miatt egy- vagy több éjszakai tartózkodás válik szükségessé;

  • az előző esetekben a vasúttársaságnak különös figyelmet kell fordítania a mozgáskorlátozottak és a fogyatékkal élők ellátására.

Nos, ezeket tíz év alatt sem sikerült a MÁV-nál abszolválni, amire nem az lett a megoldás, hogy elővesszük a felelősöket, jól leváltjuk őket, és a helyükre olyan embereket teszünk, akik képesek egy ilyen őrült vállalkozás levezénylésére.

Ezzel szemben az történt, hogy a kormány újabb 5 évvel kitolta a késések esetén kötelezően és ingyenesen nyújtott szolgáltatások bevezetésének határidejét.

A határozat meg is jelent a Magyar Közlönyben - írja a Napi.hu. Nem marad hát más dolgunk, mint várni, hogy 2024. december 4. előtt néhány nappal majd újabb 5 évre meghosszabbítják ezeknek az utasjogoknak a bevezetési határidejét.

Az SMA-s kisfiú szülei fontosnak tartják, hogy tájékoztassák a közvéleményt.