Az orosz elnök október 30-i látogatására 106 millió forintot költött az ORFK. Ez az összeg a személyi juttatásokból, és az azokat terhelő járulékokból, dologi kiadásokból áll össze. Ami az utóbbiakat illeti: az orosz delegáció miatt elszállítottak például 216 járművet a diplomáciai konvoj útvonalán, ami bő 4 millió forintba került.
Recep Tayyip Erdogan török elnök november 7-i fogadása 176,5 millió forinttal csökkentette az ORFK büdzséjét. A török delegáció fogadásának alkalmával 271 kocsit kellett máshová szállítani, ennek költsége majdnem 4,8 millió forint volt. Itt érdemes megemlíteni: azt már korábban megírtuk, hogy közel 300 autót szállított el a rendőrség. Mivel akkor az ORFK nem közölte ennek költségeit, a piaci árakat vettük alapul és 10 milliósra tettük az autók elszállításának költségeit, vagyis a jelek szerint az ORFK jelentős kedvezményt tudott kialkudni.
A rendőrségtől megkérdeztük azt is, hogy a két diplomáciai eseményen mennyit költött a Készenléti Rendőrség és a Terrorelhárítási Központ. Az ORFK tájékoztatása szerint a készenlétiek kiadásai a Putyin-vizit idején 50,4 millióra, míg a török elnök látogatásakor 24,9 millió forintra rúgtak. Az Országos Rendőr-főkapitányság – közlése szerint – nem rendelkezik információval arról, hogy a TEK mennyit költött.
Megkerestük a terrorelhárítást is, amely arról tájékoztatott: Vlagyimir Putyin érkezése miatt 1780, míg Recep Tayyip Erdogan látogatása okán 2149 óra túlszolgálatot teljesített. Ez a két feladat pedig 18,7 millió forint többletkiadással járt.
Vagyis az ORFK és a TEK együtt 301,3 millió forintot költött a két elnök látogatása idején a diplomáciai testület biztosítására.
Ez az összeg különösen annak tükrében óriási, hogy Csécsi Soma, a Budapesti Rendőr-főkapitányság szóvivője korábban azzal nyugtatta a lezárások miatt felháborodott fővárosiakat: „A török elnök Budapest közúthálózatának mintegy 94 ezred százalékán közlekedett, és 15 kerületet nem is érintett.”
Mint arról már korábban írtunk, a főváros új vezetésének becslései szerint „a hatósági forgalomkorlátozások legalább 150 ezer közlekedőnek, közöttük legalább 75 ezer tömegközlekedéssel utazónak okoztak fejfájást.”