A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 35 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OVB biztosításközvetítőnek egyebek közt az egyes ügyfélszerződések megkötését megelőző hiányos tájékoztatás, a közvetítői alvállalkozók oktatási nyilvántartásának pontatlanságai miatt – közölte az MNB hétfőn az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a jegybank hivatalból indított célvizsgálatot a budapesti OVB Vermögersberatung Általános Biztosítási és Pénzügyi Szolgáltató Kft.-nél (OVB). A jegybank a társaság esetleges működési kockázatait, illetve a biztosításközvetítőkre vonatkozó jogszabályok betartását vizsgálta 2015. január 1-jétől kezdődően.
Az MNB megállapította, hogy a többes ügynök egyes esetekben nem teljeskörűen tájékoztatta ügyfeleit arról, hogy mekkora veszteséget jelent számukra a befektetési egységekhez kötött (unit-linked) életbiztosításaik idő előtti – a tartam végét, lejáratát jóval megelőző időpontban történő – visszavásárlása (vagy a további díjfizetés megszüntetése), és ezzel együtt egy új életbiztosítási szerződés megkötésének kezdeti költsége.
Egyebek mellett hiányosnak bizonyult a közvetítői alvállalkozók oktatásáról és továbbképzéséről vezetett nyilvántartás, amely nem volt szinkronizálva a szerződésekről és az azokat közvetítő személyekről vezetett nyilvántartással.
Mindezek miatt az MNB 20 millió forint felügyeleti és 15 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a többes ügynökre, és határidő kitűzésével kötelezte a feltárt jogsértések kijavítására. A bírság mértékének meghatározásakor a jegybank figyelembe vette az OVB piaci súlyát (azaz, hogy a biztosításközvetítői piac legnagyobb szereplőjéről van szó), illetve enyhítő körülményként azt is, hogy a többes ügynök több hiányosság kijavítását már a felügyeleti vizsgálat során megkezdte – írták.