Romló színvonalról, felháborodott utasokról és ritkuló járatokról beszélt Veres Pál, Miskolc új polgármestere, mikor vasárnap bejelentette: válságmenedzserre bízza a miskolci tömegközlekedési vállalatot, az MVK Zrt.-t. Elsősorban a munkaerőhiány fojtogatja a miskolci tömegközlekedést, mondta el Berta József, a Miskolci Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke a 444.hu-nak. A szakszervezetek szerint legalább 50 sofőr hiányzik a rendszerből.
- nyilatkozta Berta az októberben leváltott fideszes többségű testületről. Szerinte az alacsony fizetés miatt "mindenfelé szivárognak" a dolgozók, sokan gépkocsivezetőnek mennek, autópályaépítéseken dolgoznak. Hozzátette:
A szakszervezeti vezető szerint annyira súlyos a sofőrhiány, hogy 300-350 órás túlórák is előfordulnak. Mint fogalmazott, "fennáll a veszélye, hogy a rabszolgatörvény maximumát, a 400 órát is elérjük".