Bizonyára emlékeznek a nyár egyik gumicsontjára, amikor homofóbok, köztük homofób fideszes politikusok kiabáltak országszerte, mert szerintük a Coca-Cola #loveislove elnevezésű plakátkampánya káros a gyerekek fejlődésére, és még a homoszexualitást is népszerűsíti.
Nos, sikerült olyan hangosnak lenniük, hogy valaki vette a fáradságot, és felnyomta a Coca-Cola Magyarország Kft.-t a kampány miatt. Így tett volna Tényi István hivatásos feljelentő is, de mivel mások már megtették ezt helyette, ezért az illetékesek tájékoztatták az ügy állásáról.
Így derült fény arra, hogy a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala pénzbírságot rótt ki a Coca-Colára, és arra kötelezte a céget, hogy a továbbiakban ne alkalmazzon ilyen reklámokat.
"Vállalkozás a kifogásolt reklám kapcsán megsértette a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (a továbbiakban: Grtv.) 8. § (1) bekezdését, miszerint: Tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja" - írták.
Hogy konkrétan mi és hogyan károsíthatja a gyermekek fejlődését, azt nem részletezték a hivatalnál, de annyit megjegyeztek, hogy köszönik a feljelentést, mert fontos feladatuknak tartják az ilyen reklámok elkaszálását.
A határozat nem jogerős.
Frissítés: Az Index elérte a Coca-Cola Magyarország Kft.-t. A cég elárulta a lapnak: "A Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala 500 000 forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a szerelem sokszínűségét hirdető kampány miatt."