A Rákos-Hatvan vasútvonalat 150 milliárd forintból újítják fel, a nyertes kivitelezőket tavaly márciusban jelentették be, és a 24.hu információi szerint úgyis pénzhez jut néhány Mészáros Lőrinchez köthető cég, hogy nem is indultak a közbeszerzésen.
A lap szerint a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. az 52 kilométeres szakasz felújítását három részre osztotta föl, a három részen pedig összesen öt osztrák gyökerű cég végezheti el a munkákat: a Strabag Vasútépítő Kft., a Belfry PE Kft., a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Thales Austria GmbH és a Thales Rail Signalling Solutions Kft.
És akkor itt jön a varázslat: a Belfry és a Swietelsky bevonta alvállalkozónak Mészáros Lőrinc vejének, Homlok Zsoltnak a cégét, a Vasútvill Kft.-t, Mészáros saját cégét, a Vasutautomatika Kft.-t, valamint Mészáros R-Kord nevű cégének bejáratott alvállalkozóját, a Termini-Rail Kft.-t;
a Strabag és a Swietelsky pedig utóbbi magyar leányvállalataira, korábbi Mészáros-alvállalkozókra, a DS Vasút Kft.-re és Vasútgép Kft.-re is bízott alvállalkozói munkát.
A Strabag külön is érdekes: a vasútfelújítási közbeszerzésen a Strabag által elnyert szakaszra ugyanis a Swietelsky is pályázott, de vesztett (egy másikat azonban megnyert), most pedig az történik, hogy az érintett szakaszon vesztes Swietelsky magyar leányvállalatai a nyertes Strabag alvállalkozóiként végezik el a munkát.
Kakukktojás: a 24.hu ír egy Crystal 91 nevű kft.-ről is, ami szintén alvállalkozóként csatlakozott a Strabaghoz és a Swietelskyhez, de a Crystal 91 Kft. többségi tulajdonosai nem Mészáros Lőrinchez, hanem Rogán Antalhoz vannak bekötve.