;

szálloda;Mészáros Lőrinc;

Aqua-Sol Hunguest Hotel, Hajdúszoboszló

- Sok pénzt költöttek a nyáron Mészáros szállodáiban

A múlt évhez képest közel nyolc százalékkal magasabb nettó árbevételt tudhatnak maguk mögött.

Sikeres nyári szezont zárt a legnagyobb magyar belföldi szállodalánc – írja a Magyar Nemzet.

A kormányközeli lap cikkéből kiderül, hogy a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Hunguest Hotels vidéki egységeiben idén dinamikusan nő a magyar vendégektől származó árbevétel, „köszönhetően az általánosan jobb jövedelmi viszonyoknak, valamint a belföldi turizmust élénkítő Szép-kártyának.”

Hülvely István vezérigazgató a lapnak elmondta: ugyanazon szállodákat vizsgálva

a múlt évhez képest közel nyolc százalékkal magasabb nettó árbevételt tudhat már maga mögött a szállodalánc erre az esztendőre.

A nyaralási időszakban érezhetően nőtt a belföldiek részvállalása a forgalomból, a tavalyinál többet költöttek a magyar turisták, akik idén az árbevétel 60 százalékát adták – tette hozzá a vezérigazgató, megjegyezve, hogy a belföldi és a külföldi vendégek esetében is sikerült érzékelhetően növelniük az átlagárakat.

A külföldiek többsége a környező országokból érkezik a Hunguest-szállodákba, évek óta Csehország vezeti a listát, megelőzve – sorrendben – Németországot, Romániát, Ausztriát, Szlovákiát, Lengyelországot és Szerbiát.

Hülvely István szerint várakozásaiknak megfelelően a Szép-kártya forgalma jelentősen megugrott 2019-ben a cafeteriaelem kedvező adózási szabályai miatt. A Hunguest Hotelsnél az év első nyolc hónapját vizsgálva a tavalyi bázisidőszakhoz képest több mint 30 százalékkal nőttek a kártyákról beváltott összegek. A vendégek átlagos tartózkodási ideje a belföldiek esetén három éjszaka volt a hotelekben, míg a messzebbről és inkább gyógyüdülési céllal érkező német vendégeknél például a 8-10 éjszaka a jellemző – tette hozzá.

Gyengült kissé a forint az előző esti árfolyamához képest a főbb devizákkal szemben péntek reggelre a nemzetközi devizakereskedelemben.