MVM;Antenna Hungária;sportrendezvény;Rogán Cecília;

- Félmilliárddal tolták meg az állami cégek a Rogán Cecíliához köthető sportrendezvényeket

Rogán Antal szerint nincs is semmi különös abban, hogy az állam ingyenes sportprogramokat támogat.

Több hetes levelezgetés után végre megtudta a hvg.hu, mennyi közpénzzel járult hozzá három állami cég a Rogán Cecíliához köthető sportrendezvényekhez. A hírportál az MVM-től, az Antenna Hungáriától, valamint a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft-tól kért és kapott válaszokat, hogy kiderüljön, mekkora össszeggel szponzorálták a három rendezvényt, vagyis a Fitbalance Aréna Tavaszt, Fitbalance Kids-t és Nemzeti Futóversenyt.

A támogatási struktúra a begyűjtött információk alapján a következőképpen néz ki: az MVM 230 millió forintot adott a fenti három eseményre, a Szerencsejáték Service Zrt. 205 millió forintot, az Antenna Hungária pedig 60 millió forintot. Ez pedig így egyben 495 millió forint.

A kapcsolatot a védjegy jelenti

Az nem teljesen egyértelmű, a vállalatok miért tartották fontosnak, hogy ennyi pénzzel szponzorálják éppen ezeket a rendezvényeket. Az mindenesetre biztos, hogy korábban, tehát azelőtt, hogy Rogán Cecília megjelent volna a környékükön, jóval szerényebb összegeket adtak ugyanerre a célra - már ha utaltak egyáltalán bármennyit. Az Antenna Hungária például csak idén kezdte el a szponzorálást, az MVM pedig az idei évet megelőzően mindösszesen 6 millió forintot adott. (A Szerencsejáték Zrt.-nél az adatok nem egyértelműek.)

Rogán Cecíliához pedig úgy köthetőek ezek az események, mint ahogy a Miss World Hungary, tehát a védjegyeken keresztül. Rogán Cecília, illetve a többségi tulajdonában levő Nakama & Partners a következő szavaknál szerepelnek a védjegyeket kezelő Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala oldalán: Fitbalance, Fitbalance Kids, Nemzeti Futóverseny, Fitbalance Gasztrofesztivál, Fitbalance Centrum.

Azt, hogy a szponzorpénzekért cserébe mit kellett teljesíteni, egyedül az MVM küldte meg – a szponzorpénzekért cserébe az állami cég többek között azt kérte a szervezőktől, hogy biztosítsák főtámogató státuszát, valamint logója megjelentetését a hirdetésekben és természetesen a helyszínen. ASzerencsejáték Zrt. viszont kitakarta az erre vonatkozó részt, az Antenna Hungária pedig csak a szerződések értékét küldte meg, magukat a szerződéseket nem.

Érdekesség, hogy már az is látszik, kik kapták a szponzorpénzeket. Azt ugyanis nem a Nakama & Partners vagy Rogán Cecília kapta közvetlenül, hanem az eseményeket szervező cégek (ugyanúgy, mint a Miss World Hungary esetében, ott az MTVA ugyancsak nem a védjegytulajdonos Rogán Cecíliáékkal szerződött, hanem a szervezőkkel).  

Honlap nélkül is dőltek a milliárdok

Az egyik ilyen cég a Digital Minds, amellyel a Nemzeti Futóversenyre szerződtek, a másik pedig a Magno Studio, amellyel a Fitbalance-eseményekre. A Digital Minds neve a Miss World Hungary kapcsán merült fel, a szintén Rogán Cecíliához köthető eseményre ezzel a céggel szerződött az MTVA. A céget 2015 végén alapították, és mindösszesen 1 főt foglalkoztat, legalábbis az Opten szerint. Tulajdonosai ismeretlenek, eddig legalábbis nem esett róluk szó.

A cégről azonban csak annyit tudni, hogy tulajdonosa Horváth László, sem weboldala, sem Facebook-oldala sincs, ehhez képest a tavalyi évet már majdnem 15 milliárdos bevétellel zárta.

Korábban a hvg.hu-nak sikerült megszólaltatnia Rogán Antalt az állami pénzek kapcsán, aki azt közölte: “Úgy tudom, a feleségem cége semmilyen állami megbízást és szerződést nem kap, abban pedig, hogy az állam ingyenes sportrendezvényeket támogat – mindig is támogatott – nincs semmi különös.” 

Szigorúbbak a szabályok, mint más választáson.