;

BKV;klíma;buszflotta;

- BKV: ha megjavítunk valamit a buszokon, elromlik valami más

Öreg és vegyes összetételű a flotta, az is nagy erőfeszítésekbe kerül, hogy tartsák magukat a menetrendhez - szabadkozott klímaügyben a közlekedési társaság.

Miután kiderült, hogy 40 foknál is melegebb lehet a 4-6-os villamospótló buszokon, a Közlekedő Tömeg Egyesület szerint pedig több mint 300 buszon nem működik a klímaberendezés, a BKV Zrt kedden nyilatkozattal próbálta lecsillapítani a kedélyeket.

Mint közleményükben írják,  kiemelt figyelmet fordítanak a klímabeendezések javítására: „„ennek keretében mind belső, mind külső erőforrásokat igénybe veszünk. 2019 júliusáig mintegy 180 millió forintot fordítottunk a klímaberendezések javítására és karbantartására, ennek ellenére az elöregedett (átlagosan 14 éves életkorú - a szerk.) és meglehetősen heterogén járműállomány okán a működőképesség folyamatos fenntartása esetenként akadályokba ütközik. ”

És itt jön a közlemény egyik legerősebb mondata: a BKV szerint 

„A hektikus rendelkezésre állásban az is szerepet játszik, hogy egyes rendszerelemek megerősítése és javítása a jármű más pontjain okoz megemelkedett igénybevételt, vagy meghibásodást.”

Vagyis, amit az egyik oldalon befoltoznak, a másik oldalon fog kilyukadni. A megdöbbentően őszinte konfessziók sora pedig nem ér véget, hiszen a vállalat rámutat:

jelentős erőfeszítések szükségesek ahhoz is, hogy flotta üzembiztosan teljesíteni tudja a menetrendi elvárásokat.

Azt pedig már a Népszavának nyiltakozva elismerték, hogy a légkondícionálók menetközbeni bedöglése ellen nem tudnak védekezni.

A helyzet annyiban javulhat, hogy a közelmúltban eredményes közbeszerzést folytattak kulcsrakész autóbuszok vásárlására. „Az új, kifejezetten budapesti igényekre specifikált járművek klímaberendezései és egyéb műszaki megoldásai is hosszútávon garantálják majd a magas szintű szolgáltatást és utasaink elégedettségét, ahogyan ezt az elmúlt években újonnan beszerzett autóbuszaink már bizonyították” - ígéri a BKV.

A vállalat ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a hőségben igyekeznek gondoskodni a járművezetők védelméről is:  minden végállomási pihenőben van klíma és szociális helyiség, a sofőrok elegendő mennyiségű védőitalt kapnak, a nagyobb csomópontokon pedig úgynevezett „hőleváltó járművezetők” is dolgoznak. 

Az elmúlt években több mint félmilliárd forintért vásároltak a fegyvertípusból. Szerettek volna többet is, de valaki váratlanul nemet mondott beszerzésre.