Hirtelen felpörgették és még az önkormányzati választás előtt lezárhatják a BKV Zrt. hirdetésre alkalmas felületeire kiírt, már több mint négy éve húzódó tendert, írja a 24.hu. A közlekedési vállalat a metróban elhelyezett, vihart kavart Coca-Cola-hirdetések miatt kiadott magyarázkodó közleményben jelentette be, hogy az új reklámtender lezárása heteken belül várható.
A tét komoly, a BKV Zrt. és a BKK Zrt. ugyanis 2600 busz, troli, villamos és metrókocsi oldalának, valamint a vállalat ingatlanjain, közterületein kialakított plakáthelyeknek, összességében több mint 12 ezer négyzetméternyi reklámfelületnek a 4+4 évre szóló kiadására kért árajánlatot, ami sokmilliárdos bevételt hozhat évente a majdani nyertesnek vagy nyerteseknek.
A BKV-s reklámhelyeket néhány különleges kivétellel 1999 óta a Peron Reklám Kft. hasznosítja. A társaság a hatályos bérleti szerződése alapján jogosult reklámcélú felületek hasznosítására, amiért évente fix összeget, jelenleg félmilliárd forint körülit, kell befizetnie a fővárosi közlekedési vállalat kasszájába. A Peron Kft. nem közbeszerzésen nyerte el a szerződést, hanem a BKV saját cégeként kapta meg a reklámügyi feladatok bonyolítását. A kft. egyetlen alkalmazottal működik, bevételeit nagyjából a BKV-nak fizetendő éves díjak teszik ki, számottevő nyereséget egyáltalán nem termel.
A 24.hu megkereste Tarlós Istvánt, de a főpolgármester azt mondta, hogy ez a téma a BKV-hoz tartozik. A BKV a közbeszerzés aktuálisan tervezett menetrendjére vonatkozó kérdésünkre azt írta, legkésőbb októberre lezárhatják az eljárást. A vállalat várható bevétele viszont csak a szerződéskötés után lesz publikus.