BKV;reklám;Coca-Cola;

- 12 ezer négyzetméternyi reklámfelületet ad bérbe sietősen a BKV - az időzítés nem véletlen

Az önkormányzati választások előtt felpörgette a közlekedési társaság az évek óta húzódó ügyet.

Hirtelen felpörgették és még az önkormányzati választás előtt lezárhatják a BKV Zrt. hirdetésre alkalmas felületeire kiírt, már több mint négy éve húzódó tendert, írja a 24.hu. A közlekedési vállalat a metróban elhelyezett, vihart kavart Coca-Cola-hirdetések miatt kiadott magyarázkodó közleményben jelentette be, hogy az új reklámtender lezárása heteken belül várható.

A tét komoly, a BKV Zrt. és a BKK Zrt. ugyanis 2600 busz, troli, villamos és metrókocsi oldalának, valamint a vállalat ingatlanjain, közterületein kialakított plakáthelyeknek, összességében több mint 12 ezer négyzetméternyi reklámfelületnek a 4+4 évre szóló kiadására kért árajánlatot, ami sokmilliárdos bevételt hozhat évente a majdani nyertesnek vagy nyerteseknek.

A Coca-Cola-hirdetések miatt sürgős lett az új reklámtender lezárása

A BKV-s reklámhelyeket néhány különleges kivétellel 1999 óta a Peron Reklám Kft. hasznosítja. A társaság a hatályos bérleti szerződése alapján jogosult reklámcélú felületek hasznosítására, amiért évente fix összeget, jelenleg félmilliárd forint körülit, kell befizetnie a fővárosi közlekedési vállalat kasszájába. A Peron Kft. nem közbeszerzésen nyerte el a szerződést, hanem a BKV saját cégeként kapta meg a reklámügyi feladatok bonyolítását. A kft. egyetlen alkalmazottal működik, bevételeit nagyjából a BKV-nak fizetendő éves díjak teszik ki, számottevő nyereséget egyáltalán nem termel. 

A 24.hu megkereste Tarlós Istvánt, de a főpolgármester azt mondta, hogy ez a téma a BKV-hoz tartozik. A BKV a közbeszerzés aktuálisan tervezett menetrendjére vonatkozó kérdésünkre azt írta, legkésőbb októberre lezárhatják az eljárást. A vállalat várható bevétele viszont csak a szerződéskötés után lesz publikus.

Napi szinten kellene szednie a tablettákat a 12 éves kenzingeni Alexandernek.