A miniszterelnök a kormány nevében 2012 nyarán írt alá stratégiai megállapodást a Coca-Cola HBC Magyarországgal a vállalat Dunaharasztiban lévő székhelyén. A melegek és leszbikus párokat ábrázoló plakátbotrány napjaiban érdemes felidézni, hogy Orbán Viktor milyen szavakkal méltatta a homofób támadások kereszttüzébe került céget.
A kormány új gazdasági modellt épít, amelynek a Coca-Cola a kedvezményezettjei közé fog tartozni – mondta akkori beszédében a kormányfő az MTI tudósítása szerint. Orbán Viktor hozzátette: ahhoz a nemzedékhez tartozik, amelynek a Coca-Cola nemcsak egy dobozt és a benne lévő italt jelenti, Coca-Colát inni azt jelentette ugyanis, hogy egy rövid időre, „legalább egy korty erejéig” az ember a nyugati világhoz tartozott.
Orbán Viktor szerint ritkán fordul elő, hogy Magyarország szövetséget tud kötni egy olyan céggel, amelynek története legendává vált. A Coca-Cola magyarországi beruházásainak értéke mára meghaladta a százmilliárd forintot, a cég 1250 családnak ad kenyérkereseti lehetőséget, 2011-ben pedig nyolcmilliárd forint volt az exporteredménye – sorolta a miniszterelnök.
Hangot adott azon véleményének is, hogy több mint kockázatos csak szolgáltatásra, turizmusra és ingatlanpiacra építeni egy felzárkózni akaró ország gazdaságát, ezért „nekünk termelésre van szükségünk”, amelyhez beruházás kell, ahhoz pedig tőketulajdonosok, cégek. Ők profitra tesznek szert Magyarországon – folytatta –, „de mi nem vagyunk kommunisták, hogy másoktól irigyelnénk a jól megérdemelt, munkával előállított profitjukat”.
„Ha a magyar ember úgy érzi, át akarják vágni, akkor azonnal becsukja az ajtót. Ha úgy látja, hogy valaki jó szándékkal érkezik, azt meg behívja a házba” – véleménye szerint ez a filozófia jellemzi azt a megállapodást is, amelyet a kormány kötött a Coca-Cola HBC Magyarországgal.
„Az európai válság kikényszerítette átalakulás miatt lassan közhelyszámba megy a nemzetközi politikában az a mondat, hogy a világ többé már nem lesz olyan, mint a válság előtt volt. Az azonban biztos, hogy ha csak egy dolog is marad abból a régi világból, ami ott lesz a jövőben is, az a Coca-Cola” – fejtette ki a miniszterelnök, aki – utalva az üdítőital titkos receptjére – úgy vélekedett: fantasztikus teljesítmény és a legnagyobb elismerésre méltó az az újítás, „hogy összevegyítenek valamit valamivel (...), azt felhígítják, és utána az egész világon megitatják”.
Végül megjegyezte, hogy szerinte a Coca-Cola legjobb kampánygépezete a kommunista rendszer volt, mert semmilyen szakértő nem képes olyan maradandó kampányszövegeket kitalálni, mint ahogyan a kommunista propaganda támadta a Coca-Colát. „A Coca-Cola Magyarországon fantasztikus karriert futott be: tiltott ital volt, aztán átkerült a tűrt kategóriába, most pedig Magyarország a saját gazdasági reményeinek egy részét is a Coca-Cola itt működő gyárához fűzi” – zárta beszédét a kormányfő.