Az azonos neműek közti szerelem elfogadását hirdető reklámok kerültek ki a budapesti metróban, ami homofób felháborodást váltott ki az internet erre fogékony szegletében – írja az Index.
A Coca-Cola #loveislove, azaz "a szerelem az szerelem" feliratú, egy női, illetve egy férfi szerelmespárt ábrázoló reklámjai a Széll Kálmán téri metrómegállóban tűntek fel a napokban. (De más megállókban is láthatók.) Ezek kapcsán először a Pesti Srácok írt arról pénteken, "Már Budapestet ostromolja a homoszexuális lobbi... " címmel; de ez csak a bemelegítés, hiszen
A témában egy online petíció is megjelent, amely egyrészt a hirdető bojkottjára szólít fel, másrészt segítséget kér a plakátok eltávolításában, illetve "a gyermekeket, a családokat és az egész társadalmat megcélzó homoszexuális lobbi megfékezésében". Utóbbi petíciót a Citizengo indította, aminek Kreml-közeli kapcsolatairól a Népszava írt először bővebben.
A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) erre közleményt adott ki, amelyben gyakorlatilag kivonja magát az állásfoglalás alól. Azt írják - jegyzi meg az Index - hogy a reklámfelületek hasznosításáért nem ők felelnek, hanem az erre szerződött külső partnereik. Ilyenből kettő van, a mostani reklámhelyeket is érintő hirdetéseket 1999 óta a Peron Reklám Kft. szervezi (illetve maguknak a járműveknek az esetében ő szerződött albérlőik).
Ezen kívül azt is közli a BKV, hogy a reklámfelületeik hasznosítására épp folyamatban van egy közbeszerzési eljárás, amely heteken belül lezárul. Ennek a célja, mint írják, a "hogy az újonnan kialakuló szerződéses állomány egyszerűbb, egyben a jelenleginél pontosabban szabályozott legyen".
Azt már a 444.hu vette észre, hogy a plakátok miatt a fideszes Boldog István különbüntetéssel sújtja a Coca-Colát: a parlamenti képviselő közösségi oldalán jelentette be, hogy nem fogyasztja termékeiket, amíg a "provokatív plakátokat" nem távolítják el Magyarországról, és erre kér másokat is.