A szentendrei HÉV föld alá süllyesztése, villamos a Bécsi úton Aranyvölgyig és a Pacsirtamező úton, Aquincumi híd – ezek a legfontosabb óbudai fejlesztések a főváros által nemrég elfogadott Budapesti Mobilitási Tervben, amiket most a III. kerületi önkormányzat foglalt össze a honlapján. A terveket az Index szúrta ki.
Mint a honlapon írják, a Tarlós István főpolgármester által vezetett budapesti közgyűlés elfogadta a főváros 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervet, amely az eddigi legátfogóbb fővárosi közlekedési fejlesztési koncepció. Az anyagban a H5-ös HÉV föld alá süllyesztése mellett számos, a III. kerületiek közlekedését érintő fejlesztési elképzelés is hangsúlyosan szerepel.
A terv szerint a fővárosi önkormányzat kezdeményezi a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását annak érdekében, hogy a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát metróüzemre alakítsák át, tekintettel a H5-ös HÉV fontosságára, utasforgalmának nagyságára. Az elgondolást az is indokolja, hogy Óbuda közlekedési problémái a várost kettészelő HÉV négy III. kerületi, szintbeli kereszteződésére vezethetők vissza, amelyek akadályozzák a helyi közúti közlekedést.
Bár az Index erre nem tér ki, hozzátehetjük: az, hogy már szeptember elejétől metróvonalként hivatkoznak a csak évek munkájával föld alá telepíthető HÉV-re, egyértelműen összefügg a közelgő , októberben sorra kerülő önkormányzati választásokkal is - hiszen melyik főpolgármester ne büszkélkedne el azzal kampányában, hogy vezetése alatt új metrószakaszt kapott Budapest.
További főbb tervek:
az 1-es villamos meghosszabbítása a Bécsi úton, a Vörösvári út–Aranyvölgy szakaszon, a külső végállomásnál P+R parkoló kialakítása (erre a projektre a 2021–2025 közötti időszakban biztosítanak forrást).
Pacsirtamező utcai villamos kialakítása: itt 1981-ig járt villamos, akkor a vonalat felszámolták, és az Óbudai lakótelet, valamint a belső-óbudai térséget buszok szolgálják ki mind a mai napig. A Pacsirtamező utcai villamosvonal megépítésével és a budai villamoshálózatba integrálásával javulnak a közlekedési kapcsolatok.
Aquincum Duna-híd építése: a projekt a Körvasút-menti körút kiépítésének része, melynek az első, 10-es út–M3 autópálya közötti szakasza szerepel a BMT projekt elképzelései között.