Budapest Airport;ferihegyi repülőtér;

Illusztráció

- Lezárták a Liszt Ferenc repülőteret, több mint egy óráig nem fogadott gépeket Ferihegy

Április óta csak egy futópálya üzemel, szerda este pedig még az sem. Állítólag a 17 milliárdos NER-luxusrepülő is várakozni kényszerült.

Rendkívüli javítási munkákat végeznek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es futópályáján, ezért le kellett zárni a repteret. Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója korábban úgy nyilatkozott, nagyjából egy órás munkáról van szó, és

előreláthatólag 20 óráig egyetlen gép sem tud leszállni a repülőtéren.

A határidőt tudták tartani, valamivel este 8 előtt már újra fogadott járatokat a reptér. A 24.hu egyébként állítja:

a leszállásra várakozó gépek között az OE-LEM lajstromjelű Bombardier, a 17 milliárdos NER-luxusrepülő is feltűnt.

A futópálya betonszerkezete egy ponton meglazult, az elváló betondarab pedig kilyukasztotta a Wizz Air Stockholmból 18.20 órakor érkező Airbus A321-esének kerekét - mondta el az MTI-nek a HungaroControl külkapcsolati és kommunikációs vezetője.

28 gép várakozik a repülőtéren a felszállásra, tíz pedig a környező repülőtereken szállt le.

A reptéren április közepétől csak egy futópálya üzemel, mert a 3,7 kilométer hosszú 2-es futópálya északnyugati (13L jelű) végéhez tartozó műszeres leszállító rendszert korszerűbbre cserélik. A 2-es pályát csütörtökön fogják átadni.

Egy pár két gyerekkel 275 ezer forintot kellett elköltsön a legalapvetőbb szükségletekre. A Policy Agenda nyilvánosságra hozta a 2018-as előzetes létminimum adatokat.