Frankfurt;Wizz Air;

Illusztráció.

- Kisebb gépet küldött a Budapestre tartó utasokért a Wizz Air, nagyjából ötvenen ragadtak Frankfurtban

A légitársaság közlése szerint a repülőgépet technikai okokból kellett lecserélni. Gulyás Gergely és Tuzson Bence fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményez.

A Wizz Air elvileg reggel 8 óra 35 perckor induló járatának utasaival tíz óra előtt nem sokkal közölték, hogy nem mindenki fog tudni felszállni a gépre – tudta meg az egyik olvasójától az Index. A cikk szerint a beszállást intézők bejelentették, hogy akinek az 1-től a 27-es sorig szól a jegye, az felszállhat, a többiek nem.

Az utasok válogatásánál a priority-jegyek sem számítottak, és csak később derült ki, hogy minderre azért került sor, mert kisebb gépet küldtek Frankfurtba. Az olvasó szerint az utaskiválasztás is gyötrelmesen ment: először eleve csak azokat állították a sorba, akinek a fenti kritériumnak megfelelt a jegye, de aztán halászgattak még utasokat. Ám miközben próbálgatták a leolvasóval a jegy QR-kódját, teljesen véletlenszerűen világított a gép zölddel, vagy pirossal. Végül az utasok szerencsésebb fele elrepült, míg körülbelül 50 ember a repülőtéren maradt. Ezután lezárták a kapukat, majd egy ott dolgozó megkérte az utasokat, kövessék őt, aki végül gyakorlatilag kivezette őket abból a részből, ahol a már becsekkolt utasok vannak.

A cikk szerint még egy jegyzőkönyvet is mutattak az utasoknak, amiben felvették a tényállást: 232 férőhelyes gép helyett olyan jött, ami csak 180 ember tudott elszállítani. Olvasójuk azt írta, megjelent délután egy ügyintéző, aki közölte: talán holnap délután haza tudják őket juttatni, majd fel lehetett iratkozni ma esti helyi szállásra.

Technikai okokról írt a Wizz Air

A Wizz Air később közleményben reagált a Frankfurtban történtekre, amelyben azt írták, hogy a reggeli W6 2314 Frankfurt-Budapest Wizz Air járatot eredetileg üzemeltető Airbus A321-es típusú repülőgépet technikai okokból le kellett cserélni. A légitársaság azonnal – egy Airbus A320-as típusú – pótrepülőgépet állított szolgálatba, melynek utasbefogadó képessége sajnos alacsonyabb volt az eredetileg tervezett repülőgépénél.

Bár a Wizz Air rendelkezik az iparág egyik legfiatalabb és egyik legmodernebb repülőgépflottájával, a repülési csúcsidőszakokban előfordulhatnak olyan esetek, amelyek fennakadást okoznak. A maihoz hasonló sajnálatos helyzetek egyik fő oka, hogy a repülőgépgyártók nem képesek olyan gyorsan kiszolgálni a légitársaságok megrendeléseit, mint ahogyan azt az utasok számának bővülése azt indokolná. Ez egy iparági probléma, amely érinti a Wizz Airt is” – írták.

Hozzátették, hogy lelenleg a légitársaság 113 modern, az Airbus A320-as családba tartozó repülőgépet üzemeltet – melyek közül három, a jelenleg elérhető legmodernebb egyfolyosós Airbus A321neo típusú repülőgép– és a közelmúltban további 254 darab, magas utaskapacitással rendelkező, rendkívül modern gépet rendelt, hogy képes legyen kiszolgálni az egyre növekvő utazási igényeket. „A légitársaság mindent megtesz a jövőbeni fennakadások elkerülése érdekében. Érintett utasainktól őszintén elnézést kérünk az okozott kellemetlenségért” – áll a közleményben. 

Fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményeznekUgyancsak szombaton a Miniszterelnökség közleményben azt írta: elfogadhatatlan a Wizz Air Frankfurt-Budapest járatának utasaival szemben tanúsított bánásmód, különösen az állítólagos technikai meghibásodás folytán előállt helyzet légitársaság általi kezelése, az utasok megfelelő tájékoztatásának és alternatív lehetőségek felajánlásának elmulasztása. Ezért Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár az arányos jogkövetkezmények megállapítása érdekében fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményez.

Semmilyen levelet, vagy dokumentumot nem kaptak a tervezett átalakításról, vezetőik maguk is a sajtóból tájékozódnak – közölte az akadémia.