A Wizz Air elvileg reggel 8 óra 35 perckor induló járatának utasaival tíz óra előtt nem sokkal közölték, hogy nem mindenki fog tudni felszállni a gépre – tudta meg az egyik olvasójától az Index. A cikk szerint a beszállást intézők bejelentették, hogy akinek az 1-től a 27-es sorig szól a jegye, az felszállhat, a többiek nem.
Az utasok válogatásánál a priority-jegyek sem számítottak, és csak később derült ki, hogy minderre azért került sor, mert kisebb gépet küldtek Frankfurtba. Az olvasó szerint az utaskiválasztás is gyötrelmesen ment: először eleve csak azokat állították a sorba, akinek a fenti kritériumnak megfelelt a jegye, de aztán halászgattak még utasokat. Ám miközben próbálgatták a leolvasóval a jegy QR-kódját, teljesen véletlenszerűen világított a gép zölddel, vagy pirossal. Végül az utasok szerencsésebb fele elrepült, míg körülbelül 50 ember a repülőtéren maradt. Ezután lezárták a kapukat, majd egy ott dolgozó megkérte az utasokat, kövessék őt, aki végül gyakorlatilag kivezette őket abból a részből, ahol a már becsekkolt utasok vannak.
A cikk szerint még egy jegyzőkönyvet is mutattak az utasoknak, amiben felvették a tényállást: 232 férőhelyes gép helyett olyan jött, ami csak 180 ember tudott elszállítani. Olvasójuk azt írta, megjelent délután egy ügyintéző, aki közölte: talán holnap délután haza tudják őket juttatni, majd fel lehetett iratkozni ma esti helyi szállásra.
Technikai okokról írt a Wizz Air
A Wizz Air később közleményben reagált a Frankfurtban történtekre, amelyben azt írták, hogy a reggeli W6 2314 Frankfurt-Budapest Wizz Air járatot eredetileg üzemeltető Airbus A321-es típusú repülőgépet technikai okokból le kellett cserélni. A légitársaság azonnal – egy Airbus A320-as típusú – pótrepülőgépet állított szolgálatba, melynek utasbefogadó képessége sajnos alacsonyabb volt az eredetileg tervezett repülőgépénél.
„Bár a Wizz Air rendelkezik az iparág egyik legfiatalabb és egyik legmodernebb repülőgépflottájával, a repülési csúcsidőszakokban előfordulhatnak olyan esetek, amelyek fennakadást okoznak. A maihoz hasonló sajnálatos helyzetek egyik fő oka, hogy a repülőgépgyártók nem képesek olyan gyorsan kiszolgálni a légitársaságok megrendeléseit, mint ahogyan azt az utasok számának bővülése azt indokolná. Ez egy iparági probléma, amely érinti a Wizz Airt is” – írták.
Hozzátették, hogy lelenleg a légitársaság 113 modern, az Airbus A320-as családba tartozó repülőgépet üzemeltet – melyek közül három, a jelenleg elérhető legmodernebb egyfolyosós Airbus A321neo típusú repülőgép– és a közelmúltban további 254 darab, magas utaskapacitással rendelkező, rendkívül modern gépet rendelt, hogy képes legyen kiszolgálni az egyre növekvő utazási igényeket. „A légitársaság mindent megtesz a jövőbeni fennakadások elkerülése érdekében. Érintett utasainktól őszintén elnézést kérünk az okozott kellemetlenségért” – áll a közleményben.