Facebook;Mediaworks;

- Letiltotta a Mediaworks hirdetéseit a Facebook

A kiadóhoz tartozó médiumok innentől nem tudják fizetett hirdetésként kiemelni bizonyos híreiket.

Közleményben tudatta a Mészáros Lőrinc felcsúti oligarcha tulajdonából nemrégiben a fideszes óriás médiakonglomerátum részévé vált, több tucat vidéki napilapot és a Nemzeti Sportot is portfóliójában tudó Mediaworks Zrt., hogy a Facebook blokkolta a hirdetési fiókjait.

Így a Fidesz propagandagépezet részeként működő Mediaworks médiumok innentől nem tudják fizetett hirdetésként kiemelni bizonyos híreiket.

Bár a Facebook egyelőre nem válaszolt a Mediaworks-nek, hogy miért tiltotta le a hirdetési fiókot, a Mediaworks biztos abban, hogy az „amerikai cég döntésének politikai, ideológiai okai vannak.”

Az elmúlt hetekben a Twittert is tulajdonló Facebook több, gyűlöletkeltő, szélsőjobboldali megmondóember fiókjait tiltotta le, így járt a korábban Schmidt Mária vendégeként Magyarországon haknizott Milo Yiannopoulos, az Infowars című oldalán a legsötétebb összeesküvés elméletek egyik komoly terjesztője, Alex Jones.

Az EU-és bevándorlásellenes kampányának finisében lévő Fidesz legfontosabb szócsöveinek számító Mediaworks lapok kiadója most azzal érvel, hogy ugyanakkor olyan hírekre és tartalmakra sem tudják felhívni az olvasóik figyelmét, amelyeknek nincs semmiféle politikai vonatkozásuk.

Így szerintük a Facebook döntésének „áldozatául esett” többek között a Nemzeti Sport, a mindmegette.hu receptoldal, a likebalaton.hu. programmagazin és számos megyei és városi kiadványuk is. A kiadó arra biztatja olvasóit, hogy ne Facebook-on, hanem az eredeti e-mail címeiken olvassák el a cikkeiket.

Korábban a hvg.hu megírta, hogy a Facebook kontrollálni készül a hirdetési felületeit, az EP-választások előtt megszűri a politikai tartalmú hirdetéseket. A hetilap értesülése szerint a Facebook-központban tisztában vannak azzal, hogy a Fidesz miféle médiagépezetté építette ki a sajtóbirodalmát és többek között a kormánypárti lapok, újságírók facebook-hirdetési fiókjain keresztül személyre szabott (targetált) kampányvideókat tudott küldeni a felhasználóknak.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma közben elismerte: a pedagógusok 30 százalékos béremeléséről szóló hír kacsa volt.