A cseh kormány hét százalékos digitális adót vet ki az olyan nagy internetes cégekre, mint a Facebook és a Google. A prágai pénzügyminisztériumnak május végéig kell kidolgoznia egy konkrét javaslatot - a pénzügyi tárca konzervatív becslése szerint az adóból, amit 2020 közepén vezetnének be, évente mintegy ötmilliárd (ez mintegy 60-65 milliárd) korona folyna be az államkasszába.
A digitális adó a legjelentősebb globális szereplőkre vonatkozna, és Alena Schillerová pénzügyminiszter szerint ez a reakció arra, hogy az Európai Unió és az OECD szintjén sikertelen és lassú a megoldások keresése.
A vita nem arról folyik, bevezetjük-e ezt az adónemet, hanem arról, hogy mikor, milyen formában és milyen mértékben.
A tárcavezető ugyanakkor megjegyezte: az új adó azokat a cégeket fogja érinteni, amik globális szinten évente több mint 750 millió eurós forgalmat bonyolítanak le. A pénzügyi tárca a CTK kérésére úgy pontosított, hogy az adót nem a nyereségre, hanem az internetes cégek forgalmára vetik ki. Az érintett cégeknek kötelező lesz megnevezni egy képviselőt, aki a csehországi adókötelezettségeiket intézi – magyarázta Michal Zurovec, a pénzügyminisztérium szóvivője.