;

kampány;fotók;Magyar Állami Operaház;

A Magyar Állami Operaház épülete

- Tudtán kívül használhatták fel egy fiatal nő fotóját az Operaház kampányában

A Brazíliában élő nő döbbenten szembesült vele, hogy Facebookon is elérhető fotója magyar plakátokon szerepel.

Tudtán kívül került egy Brazíliában élő nő fényképe a Magyar Állami Operaház hirdetéseire –írja a 24.hu, a brazil Globo.com-ra hivatkozva.

 A brazil portál arról számol be, hogy a budapesti metróban szúrt szemet egy brazil turistának az a plakát, amelyen barátnője, a 23 éves São Paulo-ban élő, török származású Elif Ozer szerepel. A turista a hirdetést lefotózta és elküldte a nőnek, aki először azt hitte, meg akarják viccelni.

Elif Ozer azt mondta, az eset vicces, de ijesztő is. A plakáthoz felhasznált fotója nyilvánosan elérhető a Facebook-profilján, de fogalma sincs arról, hogyan talált rá a hirdetést készítő ügynökség. Egy bejegyzésében mindenesetre visszaélést emleget.

Ozer mondta, egy ügyvéd barátjával jogi lépéseket tesznek, hogy megállapodjanak a kép felhasználásáról, amely egyébként nemcsak plakátokon szerepel, hanem az Opera honlapján és Facebook-oldalán is. 

A képet egyébként módosították a kampány során, az eredeti nonfiguratív fülbevaló helyére egy keresztet illesztettek, valószínűleg az Operaház által meghirdetett keresztény évadhoz illően. 

Reagált az OperaházA Magyar Állami Operaház kreatív arculatát 2012 óta a Mátai és Végh Kreatív Műhely Kft. tervezi - közölte az Operaház. Az Ügynökség az Opera 2019/20-as évadkampányához a reklámszakmában bevett gyakorlatként a stock fotók eszköztárához nyúlt, amelyhez a Pexels.com oldalon található felvételekből válogatott, eleget véve az oldalon feltüntetett licensz előírásoknak. A minden bizonnyal a fotót is készítő felhasználó időközben saját oldalával együtt törölte a képet a Pexels.com oldalról, de annak nyoma az interneten továbbra is megtalálható. Nem felel tehát meg a valóságnak, hogy a brazil híradásokban szereplő, számos modellfotón szereplő hölgy felvétele a Facebook-oldaláról származik. Egy 18 éve működő, jó nevű ügynökség ugyanis pontosan tisztában van azzal, milyen feltételek mellett használhat fel felvételeket. Az Ügynökség felvette a kapcsolatot a stock fotó oldallal, hogy információt szerezzen arról, mikor törölték az említett profilt. A Magyar Állami Operaház ez idáig jogi úton semmilyen megkeresést nem kapott, de a fentiek alapján annak aligha lehet valós alapja - zárul a közlemény.

Mégsem lesz Keszthelyen kiemelt fejlesztési terület a Balaton-part, bár ezzel a Mészáros és Tiborcz-féle érdekeltségek jártak volna jól.