kamion;közúti fuvarozás;

Képünk illusztráció

- Lejtmenetben a hazai fuvarozók

Azonnali, hatékony együttműködést kér a kormányzattól az ágazat piacainak védelme érdekében a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete.

A fuvardíjak emelése, és a kormányzat együttműködő beavatkozása nélkül akár tömeges csődök, az ellátási lánc összeomlása várható. Az útdíjak drasztikus, a hivatalosan bejelentett 5,8 százalékot többszörösen meghaladó mértékű emelése, az üzemanyagárak növekedése, a kgfb-díjak irreális mértéke, a megállíthatatlan munkabérspirál és munkaerőhiány, valamint a hazai közúti áru- és személyszállítási piac védelmének súlyos hiányosságai miatt összeomlás közeli helyzet alakult ki az ágazatban – írja az ágazat helyzetéről kiadott közleményében a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).

A kevésbé tőkeerős családi- és mikrovállalkozások után már a legnagyobb cégeket is elérte a recesszió: tisztességes árrés híján tömegesen állnak le a nehéztehergépjárművek, amelyek helyét – hatékony ellenőrzés hiányában – gyakran az EU-n kívülről érkező, a szürkegazdaságban tevékenykedő fuvarozók veszik át. Az MKFE ezért felszólítja a hazai logisztikai szektor minden szereplőjét, hogy mérlegelje: a pillanatnyi haszonszerzés céljából érdemes-e kockáztatni egy megbízható rendszer működését, már rövid távon is komolyan veszélyeztetve a teljes hazai, sőt az Európai Unió egészének ellátási láncát? Az MKFE egyben azonnali, és hatékony együttműködést kér a kormányzattól a magyar fuvarozói ágazat piacainak védelme érdekében, mert miközben az EU Mobilitási Csomagja is súlyos csapást mér a kelet-közép európai fuvarozókra. A magyar vállalkozásokat pedig senki nem védi meg a szabályok alól kibúvó, etikátlan üzleti magatartást tanúsító, elsősorban harmadik országból jövő fuvarozóktól.

Nyugodtabban telhetnek az éjszakák a ferihegyi nemzetközi repülőtér környékén élőknek. Legalábbis ezt ígéri a főpolgármester és az innovációs és technológiai miniszter.