A hosszú téli pihenő után hétvégén útjára indul a Forma-1 2019-es szezonja, amely 21 versenyhétvégéből áll majd. Az első futamot, ahogyan azt megszokhattuk, idén is az ausztráliai Melburne-ben rendezik, ahol szerdán a sportág történetében először egy nagyszabású rendezvénnyel nyitották meg az idényt. Miközben koncertek szórakoztatták a nagyérdeműt, a pilóták autogramokat osztogattak rajongóiknak.
Ahogyan az elmúlt néhány esztendőben, úgy idén is a címvédő Lewis Hamilton (Mercedes) és Sebastian Vettel (Ferrari) párharcára lehet számítani a végső győzelemért. A kéthetes barcelonai teszten a maranellóiak tűntek erősebbnek, ugyanakkor egy friss közvélemény kutatás szerint a németek alig több mint negyede bízik abban, hogy Vettel az idény végén ötszörös világbajnok lesz.
A Ferrari legutóbb 2007-ben, a finn Kimi Räikkönen révén nyert egyéni vb-címet, konstruktőrként pedig utoljára 2008-ban diadalmaskodott. A sikertelenség a vezetőségben is áldozatot követelt, a téli szünetben Maurizio Arrivabene csapatfőnököt menesztették, helyére pedig az addig technikai igazgatóként dolgozó Mattia Binottót nevezték ki.
Vettelnek a csapaton belül is meg kell küzdenie az első számú pilóta státuszáért, az elmúlt években a német versenyző mögött csendben meghúzódó Räikkönen helyére ugyanis Charles Leclerc érkezett. A 21 éves monacói 2017-ben megnyerte a Forma-2-es sorozatot, tavaly pedig a futamok csaknem felén pontszerző pozícióban végzett a Sauberrel, amely a szezon előtt a mezőny egyik leggyengébb autójának tűnt.
A világbajnoki címvédő Hamilton szerint nem csupán a Ferrarira és a Red Bullra kell fókuszálniuk, ugyanis a középmezőny alakulatainak sikerült közelebb kerülniük a topcsapatokhoz. „Korábban egy másodpercnyi volt a különbség, szerintem most fél másodpercen belül vannak, de akár még ennél kevesebb is lehet” - nyilatkozta.
Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas a szezon kezdete előtt ígéretet tett arra, hogy az idén kitör a brit árnyékából, és ezúttal harcba fog szállni a világbajnoki címért. Már csak azért is fontos lenne, hogy jól szerepeljen, mert az idény végén ismét lejár a szerződése, Esteban Ocon - a csapat tesztpilótája, aki az elmúlt két évben az F1-mezőny tagja volt - pedig csak arra vár, hogy esélyt kapjon a Mercedestől. Mindezek mellett valószínűtlennek tűnik, hogy ha Hamilton harcban lesz hatodik vb-trófeájáért, akkor az istálló irányítói engedik majd a nyílt versengést a pilóták között.
A Mercedes mellett csupán a Haas folytatja tavalyi pilótafelállásával, így érdemes szót ejteni a mezőnyben történt változásokról. A Ferraritól távozó, rangidős, 39 éves Räikkönen a Sauberről Alfa Romeo Racingre keresztelt istállóban folytatja pályafutását, míg az ausztrál Daniel Ricciardo a Red Bulltól a gyári Renault-hoz szerződött, helyére pedig a holland Max Verstappen csapattársaként a francia Pierre Gasly érkezett az osztrákokhoz. Az idénynek három újonc, a brit Lando Norris (McLaren), a thaiföldi Alexander Albon (Toro Rosso), és a szintén brit George Russell (Williams) vág neki. Utóbbi márkatársa a 2011 februárjában elszenvedett súlyos ralibalesete után visszatérő lengyel Robert Kubica lesz.
A csapatoknak kisebb módosításokat kellett végrehajtaniuk az autóikon, mindezek pedig azt a célt szolgálnák, hogy könnyebben és gyakrabban tudják majd előzni egymást a pilóták. Szintén változik a gumikeverékek kategorizálása, a Pirelli az eddigi nehezen követhető elnevezések helyett C1-től (legkeményebb) C5-ig (leglágyabb) tartó kategóriákat vezetett be.
A versenyautók minimális súlya 743 kg lesz, de ebből az idei évben már legalább 80-at a versenyző testsúlyának kell kitennie. Aki nem éri el ezt a tömeget, annak plusz súllyal kell kipótolnia a különbséget a pilótafülke területén.