14,7 milliárd forintot költött reklámokra a kormány 2018 utolsó negyedévében - írja az Átlátszó. A Miniszterelnöki Kabinetiroda irányítása alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) az uniós közbeszerzési értesítőben számolt be, hogyan szórta két marékkal a pénzt.
A többi 8 milliárd állami cégek és hivatalok hirdetéseire, többek közt az Exim, az MVM és a sorosozó Magyar Posta reklámkampányaira kellett. A költések toplistájának első három helye a következőképp alakult:
a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség számára 2,4 milliárd forint;
az ÁKK Zrt. állampapírok értékesítését segítő reklámügynökségi és médiaügynökségi feladataira 1,47 milliárd;
a Családok Éve 2018-as kommunikációs kampányának III. ütemére 700 millió.
Minden szerződés egy keretmegállapodásnak része, melynek éves összege 25 milliárd forintról indult, de aztán megtöbbszöröződött. A keretmegállapodást eredetileg Csetényi Csaba, Kuna Tibor, és Balásy Gyula cégeivel írta alá az NKOH, de 2018 nyarán szerződést bontott Csetényivel és Kunával. Azóta tehát Balásy az állam egyetlen reklámpartnere. Cégei, a New Land Media Reklám Kft. és a Lounge Design Kft. 2017-ben 2,3 milliárd forint tiszta hasznot termeltek, a tavalyi adatok még nem ismertek.