vállalkozások;üzlet;

Illusztráció

- Ismerősökön keresztül köttetik a legtöbb üzlet

A magyarok jelentős része közös ismerősön keresztül találja meg potenciális üzleti partnereit - derült ki az első magyar online üzleti közösség, a Brillit.com közvélemény-kutatásából.

A magyar vállalkozásoknak általában a legnagyobb kihívást a folyamatos üzletszerzés és a minőségi partnerkapcsolatok kiépítése jelenti. A kutatás szerint a megkérdezettek többsége üzleti ügyei intézése során főként keresőprogramokat, e-mailt és weboldalakat használ rendszeresen. Kiderült az is, hogy az emberek legszívesebben hirdetésben vagy online keresés útján kérnek ajánlatokat. Az, hogy valaki elfogad-e egy ajánlatot ténylegesen, jellemzően a korábbi együttműködések minőségétől, illetve a referenciáktól függ, kevésbé számít az ár.

A felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy a megkérdezettek 57 százaléka az ismerősein keresztül találja meg üzleti partnereit. Ez nem meglepő, hiszen a rohanó világban leginkább a rokonokban, haverokban, barátokban bízunk meg. Ennek ellenére vagy éppen ezért fontos a kapcsolatépítés: a megkérdezettek átlagosan hetente 2,6 órát töltenek új kapcsolatok építésével - derült ki a felmérés eredményeit összegző közleményből.

Az orosz hitel nyolcvan százalékát törlesztette már Magyarország – mondta Süli János, paksi fejlesztéséért felelős miniszter. Majdnem félmilliárdot pedig azért fizetünk Moszkvának, hogy egyáltalán hitelt kapjunk tőlük.