Tarlós István;Pintér Sándor;RIGO;

- Tarlós már Pintérrel tárgyalna a RIGO pótlásáról

A főpolgármester nagyon örül az Orbán vezette közfejlesztési tanácsnak, mert így pénz áll a házhoz. A kudarcos e-jegyrendszer helyett pedig átvenné a „nemzeti modellt”, amit a MÁV is használ.

Tarlós István szerint Budapest nagyon sokat erősödött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának létrejöttével: ezentúl a fővárosnak sokkal több köze lesz a budapesti állami beruházásokhoz, mint bármikor a rendszerváltozás óta.

Tarlós István hétfőn az Inforádió Aréna című műsorában hangsúlyozta: a jövőben a fővárosnak beleszólása lesz állami projektekbe is.A főváros szempontjából fontos projektek finanszírozása is sokkal stabilabbá vált – idézi nyilatkozatát az MTI.

Teljes kormányzati dominancia

 Emlékeztetőül: a közfejlesztési tanács elnöke Orbán Viktor, aki így a főváros ügyeibe is közvetlen módon be tud avatkozni – mellette csak társelnök lesz a főpolgármester Tarlós István. A tanácsba kormányoldal és a főváros öt-öt tagot delegál, de előbbi jóval fajsúlyosabb szereplőket vonultat fel: a kormányfő mellett például a kancelláriaminisztert, és az innovációért és technológiáért felelős minisztert. Tarlós ráadásul csak lehetőségként említette, hogy a FKT-ba ellenzéki fővárosi képviselő is kerülhet. 

Tesz-vesz város

Tarlós a fejlődő Budapest apropóján példaként említette a 3-as metró és kapcsolódó fejlesztéseit, a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását, a HÉV-vonalak, -szerelvények felújítását, új villamosvonalat a Bajcsy-Zsilinszky úton a Kopaszi gát irányába, a BKV járműcseréjének felgyorsítását, új Duna-hidak építést, valamint a Lánchíd és környékének felújítását. Új P+R parkolók létesítését, a Népliget rekonstrukcióját, a Nyugati tér átalakítását, a Cséry-telep teljes kármentesítését is.

Ezek olyan nagyobb projektek, amelyek meg is valósulnak, vagy legalább elindulnak a következő ciklusban - mondta Tarlós István. 

A tervezett budapesti elektronikus jegyrendszerről, vagyis a RIGO-ról szólva a főpolgármester megismételte: a projekt "nem dőlt be", folytatódik. Pintér Sándor belügyminiszterrel pénteken tárgyalt az ügyben, és nagy valószínűséggel a fővárosi projekt csatlakozik majd a nemzeti elektronikus jegyrendszerhez, amely közös rendszere a MÁV-nak és a Volánnak - tette hozzá.

Tarlós István azt mondta: semmiféle pénzügyi veszteség nincs, csak olyan kifizetések történtek, amelyek mögött teljesítések vannak. 

Utóbbi állítása ugyanakkor cáfolható: lapunk írta meg, hogy a főváros már 6,3 milliárdot kifizetett az elektronikus jegyrendszer kiépítésével megbízott német cégnek, amellyel azonban a BKK a napokban szerződést bontott.

Tarlós szerint az ügyben tanúsított "gyámoltalan, hezitáló vezetői magatartás és (...) a városvezetés akarva-akaratlanul" történt félrevezetése miatt kellett levonni a személyi konzekvenciákat. A konzekvencia pedig egyet jelentett a korábbi BKK-vezér Dabóczy Kálmán felmentésével.

Salamon Gyula korábbi polgármester nyerte meg az időközi választást, amit éppen azért kellett kiírni, mert a korábbi képviselő-testületnek elege lett a vezetőből.