Megható reklámfilmmel készült a karácsonyi szezonra az Iceland nevű brit diszkont szupermarketlánc. A reklámfilm a Clearcast nevű ellenőrző szervezet szűrőjén fennakadt, és politikai kampányolás címén betiltották. Ez viszont inkább csak olaj volt a tűzre.
A cég saját márkás termékeinél felhagy a pálmaolaj használattal, ezt pedig igyekeztek a lehető leghangosabban tenni - írja a Guardian. A Greenpeace-szel együtt készítettek egy megható kisfilmet, amelyben egy kis orángután meséli el egy Emma Thompson hangján beszélő kislánynak, hogy a fajtársaival együtt a kihalás szélére sodródtak azért, mert hazájukban felégetik az esőerdőket, hogy a fejlett világ pálmaolaj-igényeit kielégítsék. A reklámfilm a Clearcast nevű ellenőrző szervezet szűrőjén fennakadt, és politikai kampányolás címén betiltották. Ez viszont inkább csak olaj volt a tűzre, ugyanis ismert személyek is elkezdték osztogatni a videót, így nagyon gyorsan több milliós nézettségre tett szert.