4-es metró;Budapest;közlekedés;

illusztráció

- Káosz a 4-es metrón – Óriási a tömeg a Déli pályaudvar bezárása miatt

„Akár két szerelvényt is el kell engedni, hogy végül egy talpalatnyi helyet találjon magának az ember” – figyelmeztet a Közlekedő Tömeg.

Elviselhetetlen a zsúfoltság a 4-es metrón a Déli pályaudvar bezárása miatt – írja a Facebook-oldalán a Közlekedő Tömeg. Úgy vélik, a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) haladéktalanul be kell avatkoznia, mivel a tizennegyedik szerelvény forgalomba állításával és a sebesség növelésével érdemi csúcsidei sűrítés válna lehetővé.

„A pályaudvar bezárása után egyik napról a másikra jellemzővé vált, hogy nem lehet felférni az M4-es metróra. A belső állomásokon akár 2 szerelvényt is el kell engedni, hogy végül egy talpalatnyi helyet találjon magának az ember”– figyelmeztetnek a közösségi oldalon, hozzátéve, hogy immár negyedik napja uralkodnak tarthatatlan állapotok a metróban.

Álláspontjuk szerint haladéktalanul intézkedni kell a 4-es metró csúcsidei sűrítéséről.

Mint írják, forgalomba kellene állítani egy tartalék szerelvényt, így összesen 14 szerelvény járna a vonalon, emellett a jelenlegi menetidő számottevő csökkentésére van szükség a vonatok sebességének növelésével, valamint a kevésbé forgalmas állomásokon töltött időtartam lerövidítésével.

„A metró jelenleg bőven a megengedett sebessége alatti gyorsasággal közlekedik. Amennyiben ki lenne használva a maximális sebesség, a menetidő - így a fordulóidő is - érdemben csökkenhetne, azaz a már említett 14 szerelvény nem 31 perc alatt indulna el Kelenföldről, hanem csak 28, tovább sűrítve a vonalat és növelve a kapacitást. Ezen intézkedéseknek révén közelítőleg egy óra alatt 3000 férőhellyel lehetne többet nyújtani az M4-es metrón”– olvasható a bejegyzésben.

A budapesti Déli pályaudvar október 17-én éjfélig lesz zárva, ez idő alatt a jegypénztár és az ügyfélszolgálat működése is szünetel. A két hét alatt olyan karbantartási munkákat végeznek el a vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezésen, a felsővezeték-hálózaton, az alagút rézsűjén, a támfalakon, a peronokon, amelyeket a vonatforgalom mellett nem lehet.

Több milliárd forintba is kerülhet a létszámleépítés: a 24.hu úgy tudja, nem egyszerűen nagyságrendekkel rúgnak ki több embert a korábban beharangozottnál, de fejenként 1 millióért átképeznék őket egészségügyi vagy szociális területekre.