Újabb sarcot vet ki az állam az önkormányzatokra. Nem elég, hogy visszautaltatják a Magyar Államkincstárnak az ötvenmillió forint feletti uniós támogatásaik összegét, még ennek költségeit is a településekre hárítják. A kincstári elektronikus számla megnyitásáért ugyanis 150 ezer forintot kérnek.
A Népszava írta meg elsőként, hogy egy szabályozás szerint a korábban kereskedelmi banki számlára kiutalt, még fel nem használt uniós forrásokat – ha azok értéke meghaladja az ötvenmillió forintot - szeptember 30-ig át kellett utalni a település Magyar Államkincstárnál vezetett számlájára. Ez a szabályozás a Pénzügyminisztérium szerint nem jelenti a már kifizetett uniós források „visszavételét”, csak a számlavezető változik. A megkérdezett polgármesterek szerint viszont az állam így akarja kozmetikázni a költségvetési hiányt. Többen azt is sérelmezték, hogy nehézkesebbé válik az ügyintézés, mert a számlavezető kereskedelmi bankjukkal ellentétben a Magyar Államkincstárral nincs internetes banki kapcsolatuk, így papír alapú átutalási megbízást kell kitölteniük, s postára adniuk.
Az érintett polgármesteri hivatalok a napokban kaptak levelet az államkincstár illetékes igazgatóságaitól, amelyben felajánlják: elektronikus úton, az Electra rendszer alkalmazásával is kezelhetik a kincstárnál vezetett számlájukat. A rendszer egyszeri telepítési költsége azonban körülbelül 150 ezer forint – írták a tájékoztatóban, a szolgáltatásnak pedig havi díja van. Az általunk megkérdezett polgáresterek szerint ez is csak egy újabb sarc: eleve nem önszántukból kellett számlavezető bankot váltaniuk, és még plusz költségekkel is terhelik őket.