A Common Sense Media 2018 márciusában és áprilisában készítette a felmérést több mint ezer 13 és 17 éves kor közötti fiatal megkérdezésével. A legtöbben (35 százalék) az üzenetküldést választották kedvelt kommunikációs formaként, ezt követi a személyes beszélgetés (32 százalék), a közösségi médián keresztül való kapcsolattartás (16 százalék), a videocsetelés (10 százalék), a telefonálás (5 százalék) és 2 százaléknyi egyéb módszer - írta a Qubit.
Azzal az állítással, hogy az okostelefonjaik elvonják a figyelmüket a körülöttük lévő emberekről, a hat évvel ezelőtti 44-hez képest most 54 százalékuk értett egyet, ugyanakkor 44 százalékuk mondta azt, hogy frusztrálja őket, amikor a barátaik a telefonjaikat bújják, amikor együtt vannak.
A közösségi médiát naponta többször használó tinik aránya 34-ről emelkedett 70 százalékra – ebből 16 százalék „szinte állandóan” valamilyen platformon lóg, további 22 százalék pedig óránként többször látogat közösségi oldalakat. Ezek népszerűségében is történt változás: a hat évvel ezelőtti 68 százalékos fölényéhez képest ma már csak a korcsoport 15 százaléka szereti a Facebookot, a 41 százalékos bázissal rendelkező Snapchat mellett már az Instagram is 22 százalékos.