"Az országos közúthálózat mintegy 52 százaléka teljes körű felújításra szorul, és körülbelül 10-15 százaléka az, ami jó vagy megfelelő állapotban van"
- mondta el Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Zrt kommunikációs osztályvezetője az Euronews-nak.
A magyar főúthálózat a hetvenes, nyolcvanas épült ki, így azt értelemszerűen nem az azóta megnövekedett forgalomra tervezték. Ugyanakkor a több autó nagyobb adóbevételt is jelent. Több súlyadó folyik be, és több a bevétel a benzinárba épített adókból. Az autópálya-matricák árát ismét több mint 15 százalékkal emelik, drágul az e-útdíj is, ráadásul egyre több főút használatáért is fizetni kell.
Például az M1-es vagy az M3-as bizonyos szakaszai semmiben nem tükrözik, hogy milyen mértékű bevételei származnak az államnak a közlekedésből, se az infrastruktúra fejlesztésére kapott hatalmas uniós támogatásokat
- nyilatkozta Zách Dániel közlekedési szakértő.