;

Forma-1;Robert Kubica;Lance Stroll;

Robert Kubica

- Monzában még nem borul a dominó

A Force India tulajdonosváltása ellenére az Olasz Nagydíjon még változatlan felállásban állnak rajthoz a csapatok, így Robert Kubica visszatérése várat magára.

Csupán idő kérdése, hogy Lance Stroll átigazoljon édesapja új Forma-1-es csapatához, a Force Indiához, azonban a hétvégi Olasz Nagydíjon még a Williams versenyzője lesz.

„Kétségtelen, hogy Lance valamikor elhagy minket és átmegy a Force Indiához, de egyelőre még nincs semmi konkrétum” – idézte a német Motorsport magazin Claire Williams csapatfőnököt. 

Stroll átigazolása pedig láncreakciót indíthat el. Belgiumban Esteban Ocon „elszólta magát”, s azt mondta, amit sejteni lehetett, a tulajdonos fia az ő autóját kapja meg. „Nem maradok a Force Indiánál, megvették az ülésemet, a másik pilóta pedig pénzt hoz” – utalt Strollra és Sergio Pérezre.

A racefans.net internetes szaklap úgy értesült, a 19 éves kanadai kedden már üléspróbán járt a Force Indiánál, míg Ocon a McLarenhez tart, s ő is hasonló „próbatételen” esett át. A 21 esztendős francia esetében viszont az a hír járja, nem fért be a pilótafülkébe és ez 186 centiméteres magassága miatt egyáltalán nem lehetetlen. A brit Sky Sports ugyanakkor úgy tudja, a Force India másik pilótája, Pérez is tárgyalásban áll a wokingiakkal.

A Williams szabadon maradó ülésére pedig a tesztpilóta Robert Kubica tűnik a legesélyesebbnek, visszatérése ráadásul nagy szenzációt keltene azt követően, hogy 2011-es ralibalesetében majdnem elveszítette jobb kezét.

„Fél másodperccel gyorsabb vagyok a mostani versenyzőknél, úgy, hogy csak minden negyedik hónapban vezethetem az autót”

– mondta Kubica, utalva arra, hogy a kevés lehetősége ellenére gyorsabb, mint Stroll és Szergej Szirotkin, viszont hozzátette: a Forma-1 nem nem a szentimentalizmusról szól, hanem üzletről. A Williams ülésére ugyanakkor mások is ácsingóznak, többek közt a Forma-2-ben edződő Artem Markelov is, aki rendkívül erős anyagi háttérrel érkezhetne a csapathoz.

A napokban ugyanakkor több fontos kérdésben is döntés született: 2019-ben érkeznek az F1-be a hátsó szárnyakra szerelt esőlámpák. A megoldást tavasszal már eredményesen tesztelték, a csapatok pedig elfogadták a bevezetésére irányuló javaslatot. Emellett pedig a következő szezontól magasabbra helyezik az autók hátsó szárnyát, s a visszapillantókon is változtatnak. A döntés hátterében az áll, hogy a 2017-es szabályváltozásoknak köszönhetően a pilóták alig-alig láttak valamit a mögöttük zajló eseményekből.

„Szerintem rosszabb a helyzet valamivel, mint korábban volt. A legnagyobb gondot a hátsó szárny elhelyezése jelenti, annak mérete. Ez befolyásolja a kilátást a visszapillantóban, mert pont útban van”– nyilatkozta a kérdéskörben Valtteri Bottas, a Mercedes versenyzője.
Hockenheim fellélegezhetSzintén friss hír, hogy sikerült megállapodnia a Forma–1 tulajdonosának a hockenheimi szervezőkkel, így a Német Nagydíj benne lesz a 2019-es versenynaptárban. Úgy tudni, kompromisszumos megoldás született: a szervezők megkapták a vágyott jogdíjcsökkentést - eddig évi 25 millió eurót fizettek a következő évben ez az összeg viszont 12-15 millióra csökken - másfelől viszont az eredetileg kért ötéves megállapodásból egyelőre csak egyéves szerződés lett, így a futam sorsa csupán jövőre biztosított.

A világ- és kétszeres Európa-bajnok középpályás hamarosan megszerzi az UEFA A- és B-licencet.