Bővülhet a mezőny a túraautó-világbajnoki sorozatban 2019-ben, ez pedig Francois Ribeiro, a sorozat promótere szerint indokolttá teszi a pontrendszer átalakítását.
Jelenleg egy versenyhétvégén három futamot rendeznek, és mindháromnak eltérő a pontozása. Az elsőn 27, 20, 17, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2 pont jár az első tíz helyezettnek, a másodikon a Formula–1-es versenyekhez hasonlóan 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1, míg a harmadikon – ami mellesleg a leghosszabb – 30, 23, 19, 16, 13, 10, 7, 4, 2, 1-es rendszert alkalmaznak.
Ezen kívül a második időmérőn (ami a második és harmadik verseny rajtsorrendjéről dönt) a Q3-ba bejutó öt versenyző is kap pontot 5, 4, 3, 2, 1, leosztásban.
A legfrissebb tervek szerint változás történhet ezen a téren, amit Ribeiro egy másik lehetséges módosítással indokol. Előfordulhat, hogy jövőre a 27 tagú mezőny (25 állandó versenyző, plusz két-két szabadkártyás minden hétvégén) létszáma 30-ra módosul. Ebben az esetben a promóter indokoltnak tartja, hogy az első tíz helyett az első tizenöt helyezett kapjon pontot a futamok végén.
„Minden kizárólag azon múlik, hogy hány új gyártó érkezik jövőre, ezek pedig hány csapatot hoznak magukkal – magyarázta Ribeiro. – Jelenleg hét márkánk van, ha lesz még kettő, akkor tudnunk kell erre reagálni. Meg kell változtatnunk a szabályokat vagy sem? Mit tegyünk az Audival, amiből hat van a mezőnyben, ha lenne még két gyártó? Sokat gondolkodom ezeken, de még nincsenek meg a válaszok, korai lenne most döntéseket hozni, de muszáj foglalkozni a témával."