Pert nyert nemrég a 4-es metró legnagyobb kivitelezője, az alagútfúró Bamco Kkt. a BKV Zrt.-vel szemben - írja a 24.hu. Értesüléseik szerint ezúttal egy 2,2 millió eurós (durván 700 millió forint) ügyben született döntés, amelyről annyit tudni, hogy a megrendelő által visszatartott pénzről volt szó.
Az eredetileg az osztrák gyökerű Strabag és a francia Vinci közös formációja lassan öt éve pereskedik a fővárosi közlekedési céggel, és a vitájuk tétje összességében úgy 100 millió euró, azaz több mint 30 milliárd forint. Ebből eddig 50 millió eurónak futott neki a Bamco, és az értesülések szerint a lezárult ügyekben nagyjából 70 százalékos arányban nyert.
A tetemes járulékos költségek ellenére a BKV szerint a peren kívüli egyezség nem járható út. Bolla Tibor akkori elnök-vezérigazgató közleményben is rögzítette, hogy nem tágít a perektől: a megbízó a vitás kérdések jogi úton történő további rendezéséről nem mond le, mert az igényérvényesítés jogszabályi kötelezettsége.
A 4-es metró összköltségvetését egyébként 2012 végén 452,5 milliárd forintban állapították meg, és ebből a keretösszegből 67,5 milliárd forintot különítettek el a vállalkozókkal folytatott vitákra. Ebből 2016 tavaszáig összesen mintegy 21 milliárd forintot használtak fel részben perek, részben a kormány jóváhagyásával kötött megállapodások eredményeként.
A metróprojekt korábbi finanszírozási szerződései alapján a 24.hu informátora szerint a még hátralevő perekre 13,4 milliárd forintot tartalékolt a fővárosi cég - ez nem tűnik elégnek. Ha a Bamco tovább perel - és nyer - a megrendelő késedelméből adódott többletköltségeiért, újabb milliárdokkal fog drágulni a 4-es metró.