;

egészségügy;BKV;klíma;kánikula;

- Hőségtől haldoklik a főváros: 30 fok az orosz metrókocsikban és a kórházak folyosóin

A megkeresésekre kitérő válaszokat adott a BKV és az Állami Egészségügyi Ellátó Központ is.

A legnagyobb, déli melegben indult hőmérsékletet mérni az RTL Híradó stábja a budapesti tömegközlekedési eszközökön. Buszra szálltak, amin működött a légkondicionálás - 29 fokot mértek. Egy másikon nem ment, 33 fokot mutatott a hőmérő.

Egy utas arról beszélt: előfordul, hogy a szellőztető berendezés egyenesen forró levegőt fúj az emberekre.

A villamosokon 40 fokos üléseket mértek, és a frissen "felújított" - avagy inkább kicserélt - orosz metrókon se volt jobb a helyzet: a 32 fokos levegőt 40 fokos padló fűtötte tovább.

Hány fok legyen egy nyári buszon?Általános szabály szerint egy klimatizált tömegközlekedési járműben a külső hőmérséklet felénél 10 fokkal többnek kell lenni. Azaz ha kint például 26 fok van, akkor bent 23 lehet, ha pedig 30, akkor 25 fok. Mint Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke az Index.hu-nak elmondta, a BKV diszpécsere 24 Celsius-fok külső hőmérsékletnél melegebben rendeli el a klímaberendezések használatát.

A BKV nem válaszolt arra kérdésre, szerintük elfogadható-e ez a hőmérséklet a kocsikban, se arra, tervezik-e - a 2-es és 4-es metróhoz hasonlóan - a 3-as metró klimatizálását. Annyit közöltek: "a nagy teljesítményű ventilátorok legnagyobb előnye, hogy szűrt levegőt juttatnak az utastérbe".

A fővárosi kórházakban is rendre 30 fokot mértek.

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központtól (ÁEEK) a híradó nem tudta meg, a hazai kórházak hány százaléka klimatizált. Csak annyit nyilatkoztak, több intézkedés is védi a betegeket és dolgozókat a kánikulában, a kórházfejlesztési program pedig "folyamatos".

Közvetve jutnak el az állami forintok az Orbán család érdekeltségeihez: Mészáros Lőrinc és Szíjj László cégei elnyerik az állami megbízásokat, majd a gánti bányából szállítják az anyagot.